לא רק מספק אמצעי פרואקטיבי מבחינה בריאותית, אלא גם מאפשר לעובדים למלא את האחריות שלהם באזור הנוחות שלהם מבלי לדאוג לכך.
למרות שעבודה מהבית עשויה להיראות על פניו כמו סביבה נוחה, היא מגיעה עם סט אתגרים משלה. עם זאת, ניתן להתגבר על קשיים אלו בקלות הודות לתוכנית מתוכננת וממושמעת.
הנה כמה טיפים שתוכלו לאמץ כדי לעבוד בצורה יעילה ויעילה מהבית:
1) צור שגרות בוקר וערב.
יצירת שגרה היא אחד המרכיבים שמביאים להצלחה.
- לכן, אם אפשר, התחילו לעבוד במקביל לחיי העסקים שלכם.
- עליך לתכנן את ההפסקות שלך ביעילות כדי לעזור להגביר את הפרודוקטיביות.
- טיולים באוויר שטוף שמש וצח יגבירו את המוטיבציה שלכם.
2) תן למשפחה ולחברים שלך לדעת שאתה עובד מהבית.
בצע את הצעדים הדרושים כדי להבטיח שהמשפחה או השותפים שאתה גר איתם מודעים לכך שאתה עובד מהבית. זה יעזור לך לא להסיח את דעתך כאשר אתה צריך להתמקד במהלך היום או כאשר אתה בפגישה.
צרו לעצמכם מרחב עבודה מיוחד בנושא זה והתמקדו ביצירת קו המפריד בין זמן העבודה לזמנים אחרים.
3) היזהר עם הבגדים שלך
למרות שעבודה מהבית מספקת נוחות, יכולים להיות לה חסרונות. לדוגמה, הפרודוקטיביות עשויה לרדת עקב תלבושת נוחה מועדפת. בזמן העבודה בסביבה הביתית, לא ניתן להעדיף לבוש רשמי, ויש להימנע מלבוש שיגרום לאדם להרגיש יותר בנוח מהנדרש.
4) שימו לב לעמדת העבודה שלכם
על מנת שתוכל לעבוד ביעילות במקום העבודה שלך, אלמנטים כגון מיקום השולחן, גובה המושב, מרחק הצג תוכננו מראש להיות ארגונומיים. עם זאת, ייתכן שלא ניתן יהיה לספק מצב זה בסביבה הביתית בכל הזדמנות. כדי לא להתלונן על כאבי צוואר, גב ועיניים, יש לשים לב לאופן הישיבה. אתה יכול להשתמש במחשב, בעט, פנקס וכדומה, שבהם תוכל להשתמש בזמן העבודה. שמירה על מיקום האלמנטים בסדר מסוים תחסוך לך זמן.
5) אל תאבד קשר עם מקום העבודה שלך
היכולת לתקשר הופכת חשובה מאוד כאשר עובדים במקום אחר מלבד סביבת העבודה. אתה יכול להשתמש באפליקציית הטלפונים החכמים כך תוכלו לתקשר עם מי שרוצה להגיע אליכם מהטלפון הפנימי שלכם בכל זמן ומכל מקום.
אין צורך לדחות את הפגישות שלך כשאתה מחוץ למקום העבודה שלך.
הודות ליישומי ועידת וידאו בזכותם אתה יכול לקיים את הפגישות שלך כאילו הן היו פנים אל פנים.
אל תשכח לחלוק את לוח הזמנים, ההתקדמות והמשימות שלך עם חברי הצוות והמנהלים שלך. במקרים בהם אנו עובדים על פרויקט משותף, שימוש בפלטפורמות לניהול פרויקטים הן השיטות שאנו ממליצים להגביר את היעילות.
6) תחשוב חיובי
זמן עבודה מחוץ למשרד עשוי להיות לא נעים בהתחלה, כי יציאה משגרה שאתה רגיל אליה תשפיע על אזור הנוחות שלך, וייתכן שתראה את הסדר הזה מוזר בהתחלה. אבל מלבד השליליות היחסית הזו, תהנו מההטבות של עבודה מהבית, כמו לא לבזבז זמן בנסיעה לעבודה, לקחת הפסקה עם אנשים אהובים או להתלבש בצורה נוחה יותר. גישה חיובית יחד עם כל המכשולים הכלכליים והחברתיים יעזרו לכם להישאר חזקים ולעבור את המשבר הזה.
ההשלכות ארוכות הטווח של המגיפה בתמונה הגדולה יקבעו נקודת מפנה בהיסטוריה. הימים שעוברים עלינו מטילים על כל אחד את האחריות להיות דוגמה שתעורר את ההבנה החדשה של העולם שנחליף את הישנה. בקיצור, אנחנו נמצאים בפקעת עכשיו ונצא מכאן על ידי שינוי. התודעה הקולקטיבית של העובדים והמנהלים תחליט למה נהיה. - יעילות היא אחד המושגים הנדונים ביותר כיום. הדיון בפריון הופך חשוב יותר מכיוון שחברות מעודדות עבודה מהבית, במיוחד בזמנים מאתגרים אלה עקב מגיפת הקורונה. נערך ונעשה מחקר חשוב מאוד על דיונים אלה ברחבי העולם.
- בעוד שלעבודה מהבית יש יתרונות, מנסים שיטות שונות כדי להיות מסוגלים לעבוד ביעילות בסביבה ביתית בה ישנם גורמים חיצוניים רבים שמסיחים את הדעת. זה הזמן לדבר על שיטות פשוטות מאוד אך ידועות שניתן ליישם ליצירת סביבת עבודה פרודוקטיבית בבית, למנוע שיבושים ולבצע את התהליך בצורה בריאה. איך אנשים שעובדים מהבית יכולים להיות פרודוקטיביים יותר בסביבה שבה החרדה, הלחץ והעצב גוברים? השיטות הבאות יעזרו לך להפחית את ההשפעות השליליות של עבודה מהבית ולבלות את היום בצורה פרודוקטיבית.
- 1- צור את סביבת העבודה הנכונה-
- חשוב מאוד ליצור סביבת עבודה נכונה תוך כדי עבודה מהבית. אם אפשר, העדיפו לעבוד ליד שולחן. כך, תמנעו מהסחות דעת ותצרו סביבה משרדית חלקית. השולחן שאתה עובד עליו והכיסא שאתה יושב עליו צריכים לגרום לך להרגיש בנוח, אם כי לא כמו אלה במשרד שלך.
- 2- שימו לב ליחסים שלכם עם דיירי הבית-
- כשאתה עובד מהבית, אתה מוצא את עצמך פעמים רבות מוסחת על ידי דיירים אחרים בבית. על מנת למנוע זאת, נסו לדאוג שדיירי הבית לא יפנו אליכם ככל הניתן במהלך שעות עבודתכם. הם יתקבלו בברכה. אם אתה יכול ליצור סביבה כמו חדר עבודה, זה הרבה יותר יעיל.
- 3- קח הפסקה כדי לשמור על רמת הקשב שלך-
- גורמים כמו לא להיות במשרד ולא להיות חברים לעבודה לא צריכים להוביל למערכת עבודה בלתי פוסקת. קום מהשולחן במרווחים שבהם אתה יכול לשמור על רמת הקשב שלך, עשה הפסקות קטנות. לשם כך, אתה יכול לנצל את תכונת האזעקה של הטלפון שלך. ביצוע תנועות מתיחה קטנות במהלך ההפסקות הללו יעזור לך להתאושש פיזית ונפשית.
- 4- אל תשכח להחליף בגדים-
- לפני שתתחיל לעבוד, זכור שאסור לשבת בפיג'מה ליד השולחן. שנה את החלק העליון שלך. כמובן, אתה לא חייב ללבוש חליפה. עם זאת, אם אתה פותח עסק, יהיה שימושי להחליף בגדים כדי להרגיש שאתה הולך למקום העבודה ככל האפשר ולפעול ברצינות העסק. אתה צריך את ה'טריק' הקטן הזה כדי לשכנע את דעתך שאתה מתחיל.
- 5- אל תעבוד בחדר השינה שלך-
- התעורר לפחות 10 דקות לפני תחילת העבודה. אתה צריך שזה יהיה מוכן להתחיל בעבודה נפשית ופיזית. גם אם אתה מייעד יותר מאזור אחד כסביבת העבודה שלך, בהחלט שמור על חדר השינה שלך פנוי ממנו. זה תמיד צריך להישאר מקום של רגיעה וחופש עבורך.
- 6- סקור את השגרה שלך-
- הקפד לעשות את עבודות הבית שלך מחוץ לשעות העבודה שלך. כמובן שחשוב שהסביבה בה אתם עובדים לא תהיה מבולגנת, נקייה וצריך גם לבשל או לשטוף כלים. אבל אל תנצל את שעות העבודה שלך כדי לעשות את כל זה. קחו בחשבון שאתם לא מבלים זמן על הכביש כדי לנסוע לעבודה, אתם יכולים לעשות את עבודות הבית בסדר גמור בפרק הזמן הנוסף הזה.
- 7- זהה את הכלים הנכונים-
- על מנת להבטיח את המשכיות התיאום בתוך הצוות ויעילות זרימת העבודה, חובה לבחור בכלים הנכונים. תצטרך להתכתב לעתים קרובות עם חברי הצוות שלך, אולי באמצעות תקשורת וידאו או אודיו. ייתכן שתצטרך גם תוכניות מסוימות כדי לעקוב אחר חלוקת העבודה והתהליכים העסקיים. כל חברי הצוות צריכים להיות מסוגלים להשתמש בכל התוכניות והיישומים הללו ביעילות ובריאות.
- 8- אל תגרום להתמוטטות תקשורת-
- הימנע מתקשורת יתר או מחוסר תקשורת לחלוטין. אל תשכח ליידע את חברי הצוות כשאתה לא ליד המחשב. על מנת לא להיתקל בבעיות סנכרון בפגישות מקוונות, אל תשכחו לרשום הערות על הנושאים שנדונו במפגש. בחר והשתמש בכלי הפגישות המקוון שלדעתך יהיה היעיל ביותר בהתאם לגודל הצוות שלך.
- בונוס: שינויים קטנים עובדים
- אל תשכח לבדוק את הטיפים הקטנים למטה. כל אחד מהם למעשה יהפוך את העבודה שלך ליעילה יותר: