שכירות

בעיקר אם אתם עצמאיים אבל לא רק, סביר להניח שתמצאו את עצמכם משלמים שכירות חודשית על המשרד או העסק, וגם כאן צריך לזכור שבארץ מחירי השכירות הם במגמת עלייה. בעבודה מהבית כמובן שאין צורך גם בזה.
ג. ביגוד.
כמעט לכל עבודה בחוץ יש את קוד הלבוש האופייני לה, והרבה כספים מתבזבזים על פרטי לבוש שסביר להניח שלא הייתם קונים אם הייתם עובדים מהבית. רק אתם מחליטים איך תתלבשו לעבודה ( יכול להיות שנוח לכם לעבוד רק עם תחתונים ) .
ד. שמרטפות.
בייביסיטר – מילת מפתח במאה ה21, כשההורים חוזרים מאוחר הביתה וזקוקים למישהו שישמור על הילדים. גם זה לא בא בחינם רבותיי. תעבדו מהבית ותחסכו מעצמכם את הטרחה.
ה. המעסיק גם מרוצה
לא רק אתה מרוויח מהסיפור הזה, גם המעסיק חוסך הרבה עלויות שהיו כרוכות בעובדת היותך עובד מחוץ לבית, נסיעות, שכירות, רהיטים משרדיים, וכו'. למה לא לעזור לעוד כמה אנשים על הדרך ? (:

  1. חולי.
    קמתם עם שפעת או צינון חריף? סביר להניח שלא תלכו לעבודה, כי למי יש כוח לצאת בכלל מהבית במצב כזה? גם לא תרצו להדביק חלילה את עמיתכם לעבודה. אז אתם לוקחים ימי מחלה שעולה למעביד שלכם כסף, ומעכבת את העבודה שיכולה להיות מאוד קריטית דווקא בתקופה בה חליתם. לעומת זאת אם הייתם עובדים מהבית, הייתם כנראה יכולים להמשיך לעבוד ולבצע את העבודה החשובה ( כל עוד אתם לא מרותקים לגמרי למיטה, ועדיין מתפקדים חלקית ) בלי שלמעביד שלכם זה יעלה אגורה. תוכלו להמשיך את שגרת העבודה עם הפיג'מה החמימה, והתה והלימון הביתיים שאתם אוהבים. לדעתי זו גם דרך הרבה יותר טובה להעביר את תקופת החולי.
  2. נחת ושלווה.
    הבית הוא הרבה יותר מקורת הגג הספציפית שתחתיה אתם מעבירים את חייכם. הבית משדר נחת ושלווה, חום ואהבה, ביטחון ומנוחה. בדיוק ההפך מהלחץ והאינטנסיביות שבד"כ מתלווים לאוירה שיש במשרד. כשאתם שלווים, העבודה נעשית הרבה יותר טוב, אף אחד לא מרוויח מלחץ, לא הבריאות שלכם ולא תפוקת העבודה. הבית הוא המקום האופטימלי ליצור את הסטייט אוף מיינד של הרוגע המיוחל אותו אתם רוצים כשאתם עובדים.
  3. הסחות דעת.
    יש הרבה מה לדון, איפה יותר מסוחת הדעת בעבודה או במשרד, אך לעניות דעתי המשרד לוקח כאן ובגדול. פטפוטים בלתי פוסקים בין עמיתיך לעבודה, תוך כדי העבודה, בפינת הקפה, או לאחר הפסקת הצהריים, מסיבות יום הולדת, תקלות טכניות שלא תלויות בך, ועוד. למה לא לעבוד מהבית מפוקס ומרוכז מסור כל כולך לעבודה ? באנו לעבוד לא?
    מהבית – מאמר מספר 3 – אתגרים בעבודה מהבית.
    על אף היתרונות הרבים שיש בעבודה מהבית מתלווים אליה כמה אתגרים, בשורות הבאות ברצוני להציג אותם ואת דרכי ההתמודדות איתם:
  4. ניהול זמנים.
    בעבודות משרדיות ובכלל בעבודות רגילות העובד הפשוט לא צריך לדאוג יותר מידי לגבי ניהול זמנו. יש לו"ז קבוע במערכת.
    יש זמן מוגדר שבו מתחילים את העבודה, יש זמן להפסקת צהריים, זמן לחזרה מהפסקת הצהריים, זמן סיום העבודה וכן הלאה. בעבודה מהבית את כל אלו צריך לתכנן לבד. אף אחד לא יגיד לך מתי להתחיל ומתי לסיים את העבודה, כמה זמן לאכול ארוחת צהריים וכו'. ניהול זמנים לא נכון יכול להוביל לאסון מבחינת בזבוז הזמן והתפוקה. הרבה זמן יכול ללכת לאיבוד בלי שבכלל שמת לב. מה לעשות שהרבה יותר עוזר בהקשר הזה לו"ז מסודר ובוס שיושב על הראש כדי שהזמנים לא יעברו בבטלה. הרבה תלוי במשמעת העצמית שלך, ועם כל הכבוד ויש כבוד בד" כ זה לא מספיק. תוסיף לזה את כל הגירויים והסחות הדעת שיש בימינו ( נטפליקס, פייסבוק , חבר טוב שבדיוק התקשר וכו' ) ובלי שבכלל שמת לב תוכל למצוא את עצמך מהר מאוד מבזבז המון זמן.
    אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה?
    א. לו"ז – תקדיש איזה שעה שעתיים ותכין לו"ז. עדיף דרך המחשב ושיהיה מנויל"צ כדי שיישמר. לוח הזמנים צריך להיות מפורט עד כמה שאפשר ובו יהיה כתוב מתי אתה מתחיל לעבוד ומתי אתה לוקח הפסקות. אחרי שסיימת, תלה אותו במקום העבודה שלך כדי שיהיה מולך. זה קודם כל יסדר לך קצת את הראש, ויכניס אותך למסגרת.
    ב. נטרול הסחות דעת – אם אתה יכול, עדיף שהנייד לא יהיה לידך כשאתה עובד. לדעתי המכשיר הזה הוא פצצה מתקתקת של הסחת דעת אחת גדולה. במידה ואתה חייב את המכשיר לידך , כנס להגדרות וכבה את כל ההתראות שיכולות להפריע לך ( ווטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם וכו' ) .
    ג. משפחה ובני הבית – עם כל הכבוד, הימצאותם של אנשים נוספים במרחב העבודה שלך היא לרעתך מבחינת ניצול הזמן, עדיף שתעבוד בחדר לבד ( הכי טוב, כזה שיש אפשרות לנעול אותו ) ותודיע לבני הבית שאליך לא פונים בזמן העבודה אלא אם כן מדובר במשהו ממש דחוף.
  5. ניהול משימות
    אז הכנת לו"ז, נטרלת את הסחות הדעת ואתה מרגיש שאתה יכול לצאת לדרך, שום זמן לא יתבזבז פה. אבל רגע, כמה זמן להשקיע בכל משימה? גם בהקשר הזה בעבודה בחוץ יש הכתבה מלמעלה וברור איזה משימות הן דחופות ולא סובלות דיחוי ועם אלו משימות אפשר לחכות, עם אלו משימות להתחיל את היום וכו'. בעבודה בבית זה אתה שקובע את כל זה. ללא תכנון בהקשר הזה תוכל למצוא את עצמך בלי לשים לב משקיע הרבה אנרגיה על משימות לא חשובות, ודוחק הצידה משימות סופר חשובות.
    מה תוכל לעשות כדי שזה לא יקרה?
    פשוט מאוד, יש טבלת ניהול משימות מופלאה שעוזרת לך למפות את המשימות שלך לפי חשיבות ודחיפות, וכך תדע עם אילו משימות להתחיל, באלו משימות להשקיע יותר וכו'. ( אסביר איך בונים אותה במאמר הבא ) .
Tags :
Share This :