עוד פתרונות לאבטחה טובה בזמן עבודה מהבית

הזכרתי במאמר הקודם שכשמדובר בעבודה מהבית יש צורך בנקיטת פעולות מעבר לרגיל כדי לשמור על אבטחת המידע הרגיש שקשור לכם, לחברה וללקוחות. נתתי 6 טיפים שיעזרו לכם לאבטח את המידע הרגיש שנמצא אצלכם במכשירי העבודה הביתיים. להלן מספר טיפים נוספים:

  1. נעילה אוטומטית – כל פעם שאתם מתרחקים מהמחשב או הטלפון בבית כדאי שהם יהיו נעולים. נעילה אוטומטית של המכשירים קיימת בדיוק בשביל זה. אם זה היה תלוי רק בנו היינו שוכחים לנעול כל פעם את המכשירים שלנו.
    לכן כשהמכשיר מונח בבית חסר פעולה הקפידו להגדיר פרק זמן נוח שאינו ארוך יתר על המידה, שלאחר פרק הזמן הזה המכשיר ננעל אוטומטית. משהו כמו 5 דקות עבור המחשב הנייד, ו-30 שניות עבור הטלפון הנייד.
    נעילה אוטומטית מופעלת כברירת מחדל ברוב המכשירים המודרניים.
  2. השתמשו בסיסמאות חזקות – כל ההגנות שבעולם לא יעזרו לכם אם הסיסמאות שלכם אינן חזקות. הקפידו להימנע מסיסמאות שקל לנסות, כגון מספרים חוזרים ( למשל 11111 ) רצופים ( 123456 ) או כל סיסמא נפוצה אחרת.
    כמו כן הקפידו לא להשתמש בשום דבר שקשור אליכם, תאריך לידה, לוחית רישוי, כתובת וכו'. סיסמה טובה צריכה להיראות אקראית לכל מי שהוא לא אתם.
    נכון שלפעמים פחות קל לזכור סיסמאות שקשורות אליכם, ולכן מומלץ להשתמש גם במנהל סיסמאות כפי שאציין בהמשך.
  3. השתמשו באנטי וירוס – תוכנת אנטי וירוס יכולה לסייע בהגנה על המחשב שלכם מפני וירוסים, תוכנות ריגול, תוכנות כופר, ערכות שורש, סוסים טרויאנים וסוגים אחרים של תוכנות זדוניות.
    תוכנת אנטי וירוס כפי שהשם מעיד, היא תוכנה הפועלת נגד וירוסים. היא מזהה את הנגיף, ולאחר מכן פועלת להסרתו ממערכת המחשב. התוכנה פועלת כתוכנת מנע, כך שלא רק שהיא מסירה את הוירוסים הקיימים, אלא גם מנטרלת כל פלישה עתידית של וירוסים. סופר מומלץ!
  4. השתמשו במנהל סיסמאות – רוב החברות מספקות מנהל סיסמאות. אם החברה שלכם לא מספקת לכם מנהל כזה, שקלו להשקיע באחד. המנהל עוזר לכם ליצור סיסמאות חזקות ולזכור אותן, כמו גם לשתף אותן עם הבוס, עובדים אחרים, משפחה וחברים בצורה מאובטחת.
    בנוסף, מנהל הסיסמאות מקל גם על שימוש בסיסמא ייחודית עבור כל אתר אינטרנט שבו אתה משתמש.
    זה חשוב מאוד! מכיוון שאם אחד החשבונות שלכם ייפרצו בפרצת מידע, כפי שעלול לקרות מדי פעם בפעם. תוכל להיות בטוח ששאר החשבונות שלך בטוחים.
    רוב מנהלי הסיסמאות יאפשרו לך גם לאחסן פרטי כרטיסי אשראי וסוגים אחרים של מידע רגיש.
  5. השתמשו באימות דו גורמי ע"י אפליקציית אימות – אימות דו גורמי היא שיטת אימות שבה ניתנת גישה לאתר או החשבון רק לאחר הצגת שתי עדויות על פי בחירת המשתמש.
    אימות דו גורמי יכול להפחית באופן דרמטי את הסיכון להידבק בתוכנה זדונית, מכיוון שגם אם התוקף הצליח לפרוץ את הסיסמא שלכם, עדיין הוא צריך עוד ראייה כדי להיכנס לחשבון.
    בד"כ העדות הראשונה היא סיסמא, השנייה לובשת צורות רבות, אך היא בדרך כלל קוד חד פעמי או הודעת דחיפה (פוש) שמשתנים כל פעם מחדש.
  6. השתמשו בVPN ( רשת פרטית וירטואלית ( virtual private network – – VPN מאפשרת לכם לשלוח ולקבל נתונים על פני רשתות משותפות או ציבוריות כאילו אתם מחוברים ישירות לרשת הפרטית.
    זה שומר על האבטחה בנקודות חמות ציבוריות ומאפשר גישה מרחוק לנכסי מחשוב מאובטחים.
    אני יודע שמדובר בהרבה פעולות. אבל עבודה מהבית אכן דורשת שתשקיעו זמן באבטחה שכזו. במיוחד היום כשתוקפי הסייבר משתוללים בכל העולם. אז אל תפקירו את התחום הזה. בהצלחה!
Tags :
Share This :