עבודה מהבית מאפשרת לבעלי מוגבלויות תעסוקה

במהלך השנים האחרונות, כתוצאה מהתפתחות טכנולוגית מואצת, נוצרו אינספור מקצועות חדשים בעולם המדיה והאינטרנט. אלו תפקידים שאינם תלויים בעבודה במקום מסוים, תעסוקה בתפקידים אלו מתאפשרת כמעט מכל מקום. מהבית, מבית הקפה, מחדר בחופשה בבית מלון, ואפילו בחו”ל – עם גישה אינטרנטית ותקשורתית לכל מקום בעולם. התפתחות זאת פותחת מגוון אפשרויות תעסוקתיות למגזרים נוספים, כגון המגזר החרדי ובעלי מוגבלויות. משרות אשר מספקות עבודה מהבית בצורתן האידיאלית ביותר. עם התפתחות הרשתות החברתיות, וגלישות אינטרנטיות על גבי המכשירים הסלולריים, מוצאים את עצמם יותר ויותר אנשים גולשים באינטרנט בחיפושים אחרי אתרי קניות, קידומי מכירות, התעדכנות בכל מה שקורה בעולם וכדומה. זאת הפלטפורמה האולטימטיבית דרכה אפשר לעסוק כמעט בכל דבר שמצריך סך הכול מחשב ו/או טלפון סלולרי חכם וזאת בלי לצאת מהבית ולשלב יחד עם חיי משפחה שוטפים. תוך התאמה כמעט מושלמת לכל אדם באשר הוא.

עבודה מהבית – משרות לבעלי מוגבלויות

עם צמיחת הרשתות החברתיות ומהפכת הגלישה הסלולרית, לצד התעדכנות והתחדשות מתמדת בתחום האינטרנט, נוצרו מגוון עבודות חדשות. משרות אלו יכולות להיות מותאמות במיוחד לבעלי מוגבלויות, המעוניינים להתברג בשוק העבודה. תוך שמירה מקסימלית על נוחיות והתאמה סביבתית למצבם הגופני. לאנשים אלו יש המון מה להציע, צריך רק לפתוח בפניהם את הדלתות. ואין יותר מתאים לכך מאשר מנעד רחב של עבודות ברשתות החברתיות וברשתות הסלולר. עבודה מהבית עבורם היא ברוכה ויעילה ביותר, ערכם לא יסולא מפז, והערך העצמי שלהם עולה, במיוחד לאור העובדה שהם מקבלים שכר מתגמל עבור תרומתם המקצועית בעבודות אלו. היריעה קצרה מלהכיל את רשימת המשרות הטמונות באינטרנט, לכן מוצעת כאן רשימה חלקית ומובילה.

  • קידום אתרים אורגני SEO . לכל עסק קיים אתר, או כמה אתרים באינטרנט. לשם קידום אתרים אלו, שיבלטו מעל המתחרים בתחום, יש צורך באיש קידום אורגני שיעסוק אך ורק בקידום האתרים האורגניים של העסק. משתמשים במגוון כלים וטכניקות לשיפור אתרי האינטרנט של העסק, והכל דרך המחשב הביתי.
  • שיווק דיגיטלי. חברות אשר מעוניינות לגדול ולצמוח חייבות להשקיע משאבים רבים בתחום השיווק. היום כבר לא מספיק ששם החברה הולך לפניה, או מקצועיות החברה ומעגל הלקוחות שלה. כדי להגדיל את היקף המכירות ולהגיע לקהל יעד גדול ורחב יותר, שיווק דיגיטלי הכרחי מאין כמוהו. איש השיווק חייב לדעת להשתמש בכלים כגון כתיבת תוכן פרסומי, כתיבת מיילים שיווקיים, ניהול תוכן ועוד.
  • בניית אתרים. כל עסק כיום חייב אתר אינטרנט אשר יהווה כרטיס ביקור עבורו. אחזקה של אתר נוח ומרשים מניבה מעגל לקוחות הולך וגדל. הרבה אנשים מחפשים את הנוחות המקסימלית בחיפוש וחווית קניות וקבלת שירותים באינטרנט. לכן הדרישה לבוני אתרים מוכשרים באינטרנט הולכת וגדלה.

כמובן שתמיד אפשר לתת גם שיעורים פרטיים, לכתוב עבודות סמינריוניות לסטודנטים, לעסוק בשיווק בשיטת פירמידה ועוד.

עבודה מהבית – משרות לחרדים

עם התקדמות החברה והתפתחות הרשתות החברתיות, נכנס גם המגזר החרדי לתחום השיווק באינטרנט ובמדיה התקשורתית. כמובן שהתכנים הינם תכנים אשר מותאמים לחברה זאת, ויחד עם זאת האפשרות של עבודה מהבית בנוחיות מקסימלית, תוך שמירה על הצביון הדתי של מי שעובד בזה קוסמת ופותחת דלתות רבות. גם כאן, במקביל לאפשרויות התעסוקה הפתוחות בפני בעלי מוגבלויות בעבודה אינטרנטית, קיימות משרות רבות של קידום אתרים, כתיבת תכנים, בניית אתרים מותאמים לעסקים במגזר שמבקשים לצאת לאור גם לכלל החברה וכדומה. מעבר לזה שאפשרויות אלו עוזרות בשילוב של מגזרים אחד עם השני, בל נשכח את החשיבות הכלכלית הטמונה במגוון רחב זה של היצע העבודות מהבית הגודל והולך.

איך שומרים על אורח חיים בריא כשעובדים מהבית? המדריך לתזונה נכונה לעובד מהבית

עבודה מהבית נעשתה כה רווחת בשנים האחרונות ולה יתרנות רבים ואף גם חסרונות מסויימים. לפעמים אנו מתמסרים לעבודה וקל לנו להתפתות לנשנושים וחטיפים שממתינים שיפתחו אותם במזווה של מטבח הבית. קשה לנו יותר לעמוד בפיתוי וקל לנו יותר לאכול מזונות לא בריאים כשאנחנו עובדים מהבית והמרחק שלנו לבין אותם “חטאים” עומד על מרחק של כמה חדרים סמוכים, ירידה במדרגות ואף במרחק של חדר אחד בלבד.

אבל אל דאגה עבודה מהבית היא לא מתכון להשמנה! למעשה עבודה מהבית עשויה להיות הפתרון האולטימטיבי עבורכם לאורח חיים בריא מיטבי אם יודעים לנצל נכון את המשאבים וההיתרונות הרבים על פני החסרונות שיש על עבודה בחוץ. שכן עבודה מהבית מאפשרת לנו לבשל את האוכל בביתנו במהלך יום העבודה ואנו מתפתים פחות לאכול בבתי קפה ובמסעדות השונות.

טיפים לשגרת תזונה בריאה:

לשתות שתי כוסות קפה ביום- אנו קמים בבוקר, מתלבשים או נשארים בפיג’מה ומתחילים את היום בכוס קפה לפני שאנו פותחים את הלפטופ ומתחילים בשגרת העבודה.

לשתות הרבה מים- חשוב מאוד לשתות לפחות כעשר כוסות מים ביום, מקור המים הזמין ביותר שוכן על ידנו בביתנו ולכן חשוב בזמן שעובדים גם עם מול המאווררים והמזגנים, לשתות את כמויות המים המומלצות ביום.

לאכול חלבון בכל ארוחה- ההיתרון הגדול בעבודה מהבית הוא שבזמן ההפסקות אפשר לבשל ולחמם אוכל מהמקרר הביתי. מומלץ להכין ארוחות יום לפני וגם לבשל ארוחה קלה עם חלבון בהפסקות האוכל.

לבחור בלחם מדגנים מלאים- מומלץ להכין כריכים מלחם מלא על פני לחם לבן, מכיל הרבה יותר סיבים תזונתיים ומשאירים אתכם שבעים לאורך זמן.

דגים, דגים ועוד דגים – שתי מנות דג שמן (כל אחת בין 113 ל-170 גרם) בשבוע יכולות לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלכם. בין הדגים הטובים ביותר: סלמון, טונה, הרינג, מקרל ופורל. בדגים אלו יש כמות גדולה של חומצת די אייץ’ איי (חומצת שומן המהווה מרכיב חשוב באומגה3).

לבחור בלחם שיפון לארוחת בוקר-– חוקרים שוודיים מצאו שאנשים שאכלו לחם שיפון בארוחת הבוקר הרגישו שבעים יותר 8 שעות לאחר הארוחה בהשוואה לאנשים שאכלו לחם חיטה. הסיבה לכך היא הכמות הגדולה של סיבים תזונתיים בלחם שיפון והשפעתו המינימלית על רמת הסוכר בדם. כך שמומלץ להכין את הכריך או את פרוסת הלחם שלנו לארוחת הבוקר מלחם שיפון.

לאכול הרבה פירות וירקות- מומלץ לשלב בין הארוחות מנות פרי לאורך היום. ללכת למטבח להוציא מהמקרר הביתי פרי מהמבחר הביתי שלנו. קלי קלות.

לשתות תה ירוק- כמה קל להיעזר במטבח הביתי שלנו, ללכת למטבח, להוציא תיון מקופסת התיונים ליד צנצנות הקפה והסוכר ולהכין לנו תה תוך כדי שאנו עובדים מהבית.

דוגמאות לכמה מתכונים בריאים קלים ומהירים:

מתכון שייק קוקוס וזרעי המפ

מצרכים:

  3 גרם תמצית וניל300 מ"ל חלב קוקוס

  20 גרם דבש10 גרם אבקת קקאו

אופן ההכנה: טחנו בבלנדר למרקם אחד, מזגו לכוס והגישו.25 גרם זרעי המפ (קנבוס)

30 גרם שבבי קוקוס

רכיבים למתכון צ’יפס ירקות שורש

שורש סלרי גדול

קולרבי

סלק צהוב

תבלינים לפי הטעם (מלח, אבקת שום, צ’ילי או כל תערובת תבלינים אחרת שאתם אוהבים)

שמן קטו-אויל (שמן MCT)

דוגמאות לתפריטים אפשריים:

תפריט של 1,000 קלוריות

כריך עם גבינה וחביתה ופרוסות מלפפון

לחם: פרוסת לחם מלא

חביתה: ביצה + כפית שמן זית

גבינה: כף גבינה לבנה 3%

            תפוז בינוני + גביע יוגורט 1.5% ללא סוכר או פרי    

פילה דג סול ברוטב עגבניות וסלט ירוק

דג: 100 גרם דג סול אפוי + 2 כפות רוטב עגבניות + כף שמן קנולה ולימון

סלט: חצי כוס גרעיני תירס מבושל + חצי כוס בצל ירוק קצוץ + כוס נבטים + כפית שמן זית + לימון/חומץ ותבלינים

            תפוח בינוני + אגוז מלך   

מרק ירקות עם פרוסת לחם, סלט וגבינה

מרק ירקות: קערת מרק קטנה עם מעט גזר, דלעת, בצל וקישוא ללא שומן

לחם: פרוסת לחם מלא

גבינה: כף גבינת קוטג’ 1/2%

סלט: חצי עגבנייה בינונית + חצי פלפל ירוק בינוני + 2 פרוסות בצל יבש + חצי מלפפון + שלושה עלי חסה + שתי כפיות שמן פשתן

תפריט של 1,500 קלוריות

דגני בוקר ויוגורט

דגנים: כוס דגני בוקר עתירי סיבים ללא תוספת סוכר ופרי

יוגורט: גביע 1.5% ללא תוספת סוכר או פרי

            בננה בינונית + 10 שקדים לא קלויים

בשר בקר ואורז עם סלט וכרוב

בשר: 100 גרם בקר צלוי ללא שומן נראה

אורז: חצי כוס אורז מלא מבושל במים + כפית שמן זית

סלט: רבע כרוב אדום קטן + כפית שמן זית + חומץ/לימון ותבלינים

            תפוח בינוני + כוס חלב 1%             

טוסט עם גבינה צהובה וסלט גזר ופלפל

טוסט: 2 פרוסות לחם מלא + 2 פרוסות גבינה צהובה 9% + כפית מרגרינה משמן זית

סלט: כוס גזר חתוך + חצי כוס בצל ירוק + פלפל ירוק בינוני + כוס נבטים + 2 כפיות שמן פשתן + חצי כוס תירס מבושל + לימון/חומץ ותבלינים

Tags :
Share This :