עבודה מהבית לדוגלים בשינה עם יקיצה טבעית

אומרים כי באמצעות עבודה מהבית העבודה שנעשית יותר פרודוקטיבית. אך האם אפשר להיות למן ההתחלה ועד הסוף באמת פרודוקטיביים? כולנו בסך הכול בני אנוש. וכשיש אלמנטים שקורצים לנו, כמו למשל – מכשיר הכושר החדש, טיפול בילדים, ערמה של כביסות, ומה לא? כגודל הפיתויים, כך גם גודל הכניעה אליהם. תאמינו לנו, גם המעסיקים שלכם מודעים לפיתויים הללו, ובהחלט מבינים אתכם. זה בסדר “להישבר” לפעמים ולשבור את שגרת העבודה, כל עוד זה לא נעשה באופן יום יומי. גיחה למיטה בשעות הצהריים, הפסקה לכוס קפה מהביל של רבע שעה, כל אלה ועוד בהחלט מקובלים על דעת שני צדי המתרס, כל עוד שבמרב הזמן תהיו באמת פרודוקטיביים ואפקטיביים.
 
עבודה מהבית – מהסוף להתחלה
נתחיל דווקא מעצה לפרודוקטיביות מהסוף להתחלה. מניהול סיום היום… בניהול עבודה מהבית אתם צריכים להגדיר לעצמכם שעת סיום מראש. ולנסות לעשות הכול כדי לעמוד בה. הסירו כל חסם פיסי בין ניהול החיים האישיים לבין העבודה מהבית. ועד כמה שזה קשה, תצרו לעצמכם חסמים מלאכותיים. וכפי שאמרנו – אנו מתחילים דווקא מהסוף – קבעו שעה, בתחילת היום, בה אתם מתחייבים לסיים את יום העבודה, והיצמדו לה. בשעה הזאת, פחות או יותר, תכבו ניידים, אם אפשר, תכבו את המחשב, ותסדרו את פינת העבודה שלכם, לקראת המחר. באם לא תעשו זאת, תחושו כאילו שאתם בעבודה מסביב לשעון. מהר מאוד תהיו מותשים, ותחוו סבל מהעבודה. זאת ועוד, צרו טקסים קבועים, שמסמלים את סיומו של יום העבודה. כמו למשל – הכינו לכם מדי יום, בסוף יום העבודה, ספל שוקו חם, עם כמה עוגיות עסיסיות, ותצפו בפרק מהסדרה האהובה עליכם. בתום כל זאת, חזרו לעיסוקכם, בכל אשר תבחרו.
האם עבודה מהבית מתאימה לאוהבי השינה הטובה?
יש אנשים שמתפקדים הכי טוב בשעות החשיכה. לעומתם, קיימים בני אדם שהם אנשי בוקר. יש כאלו שזקוקים לחמש שש שעות שינה. מאידך, קיימים כאלו שיקיצה טבעית מהם והלאה. הם אוהבים לישון והרבה. הם ממש לא מסמפתים, בלשון המעטה, את השעון המעורר. ולאותם אנשים אנו פונים – סביר להניח, כי עבודה מהבית נועדה בדיוק בשבילכם. לא עוד לקום בחמש או בשש בבוקר, ולהתחיל את המרוץ המטורף של עוד יום עבודה בחוץ. לא עוד לשמוע את הנודניק של השעון המעורר מדי חמש דקות, תוך כדי השתקתו. מהיום, באמצעות העבודה מהבית, אתם קובעים מתי אתם קמים. למעשה, במרבית העבודות מהבית אתם יכולים לקום באיזו שעה שבא לכם. להמשיך לנמנם עוד שעה שעתיים, ולהשליך את השעון המעורר לפח האשפה.
כללי עשה ואל תעשה בעבודה מהבית
בעזרת עבודה מהבית הרבה דברים נפתחים בפניכם. המון דברים שביכולתכם לעשות, או לא לעשות. להלן נציג בפניכם דוגמאות מרכזיות –
Ø      תדאגו לאכול ארוחת בוקר בדיוק באותו הזמן, ומדי יום. מה שעשוי לעזור לגוף שלכם להסתגל לדפוס עבודה קבוע.
Ø      אל תעבירו את כל השישי שבת בשינה. יהיה לכם יותר קשה להתנהל במהלך ימות השבוע.
Ø      תיכנסו לשגרת בריאות. תעשו מדי בוקר שעת כושר. מעבר לסגולות הידועות של פעילות גופנית, היא עשויה להחדיר בכם אנרגיות, להפחית את לחץ הדם שלכם, ולהוריד את מפלס החרדות שלכם.
Ø      שמרו על תזונה בריאה. תאכלו מזון עשיר בחלבונים, כגון – יוגורט, ביצים, אגוזים, ופירות יבשים, חלב, וכיוצא בזאת. על מנת להגביר את רמות הדופמין שלכם ולתת לכם יותר אנרגיות.
Ø      אל לכם לנמנם במהלך יום העבודה מהבית. תעשו זאת רק במידה ואתם מרגישים שאתם חייבים תנומה קלה. התנומה הזאת לאותת למוח שלכם כי המשמעות של שעות עבודה מתורגמת באופן ישיר לשעות שינה, מה שיהפוך את ההפרדה ביניהן למסובכת עוד יותר.

Tags :
Share This :