עבודה מהבית, ישיבה מול מסך ומה שבינהם

לכולנו יש עבודה מהבית בתקופת הקורונה, גם אם מדובר במתכונת היברידית וגם אם מדובר על שגרה שפיתחנו
הישיבה הממושכת מול המחשב פוגעת במפרקים ויוצרת מתח רב בגב התחתון, צוואר, שכמות, אגן ומפרקי הידיים, מעל 80% מהאנשים שאינם עוסקים בפעילות גופנית אירובית סובלים מכאבי גב תחתון וצוואר (לאנשים שיושבים מול מחשב).

על מנת לשרוד את היום, הכנתי עבורכם מספר תרגילים שיש לעשות לפי סדר מ-1 ועד 6. בכל שעה עגולה יש לקום מהמחשב ולעשות תרגילים במשך 2 דקות בלבד! התרגילים האלה יעזרו לנו לשחרר את הכאב ולאפשר לכם לעבוד במרץ ולהמשיך במלאכה המדהימה שאתם עושים. במידה ואתם עובדים יותר מ- 6 שעות, להתחיל שוב מתרגיל מספר 1.

  1. לסובב את הידיים יד אחרי השנייה קדימה כ- 20 שניות ואז למתוח את הידיים על הקיר בחץ, כאשר הראש מנסה לצאת מבין הידיים (מתיחה של 10 שניות). יש לחזור על התרגיל כ- פעמיים עד 3 סטים (עד 2 דקות).
  2. יש להצליב את הידיים קדימה ואחורה בקצב בינוני ללא כוח (במטרה לחמם את השכמות והאגן) במשך דקה, ודקה לעשות סיבובי אגן כאשר הידיים על המותניים.
  3. סיבובי ידיים לאחור יד אחרי יד במשך דקה ואז דקה מתיחה של יד על החזה (יד ). סה”כ פעמיים, 10 שניות לכל יד.
  4. יש לעשות 2 דקות הליכה בקצב מהיר. בסיום למתוח פעמיים את הידיים כלפי מעלה.
  5. סיבובי ידיים בקצב מהיר קדימה ואחורה. בסיום, לבצע במשך דקה סיבובי ידיים לכל הכיוונים. יש לתפוס את הידיים מאחורי הגב ולהרים אותם בעדינות עד גובה הכתפיים או עד הגובה שאתם יכולים (יש לעשות 3 פעמים במשך 10 שניות הרמת ידיים. בין כל הרמה לבצע שחרור של הכתפיים).
  6. יש ללכת כ- דקה עם ברכיים גבוהות (כל עוד לא מרגישים לחץ בגב- לא להגיע ל- 90 מעלות). בסיום, יש למתוח את ה- 4 ראשי ע”י לקיחת העקב לישבן (יש לבצע פעולה זו פעמיים במשך 10 שניות בכל רגל).

מס’ דגשים חשובים נוספים בזמן העבודה מהבית:
אין לדבר על עבודה בזמן האוכל (אנו צריכים את זמן האיכות הזה על מנת לעבוד טוב יותר אח”כ).
מומלץ ללכת כ- 5 דקות בסיום ארוחת הצהריים (לנקות את הגוף ולהזרים קצת את חילוף החומרים).
מומלץ לשתות את הקפה כשעה לאחר הארוחה (אנו רוצים את כל הויטמינים והמינרלים והקפה לוקח (חלק) את זה מאיתנו. בנוסף, יש נפילה אנרגטית כשעה לאחר הארוחה ואז כדאי לקחת את הקפה ולהתפנק – עדיף כמובן לא לשתות קפה בכלל.
דינאמיות – הקפידו על שינוי תנוחות בכיסא, ללא איבוד התמיכה בעמוד השידרה. בצעו תנועות חימום בתחילת יום העבודה ובסוף יום העבודה, כמו גם מתיחות. הקפידו לקחת הפסקות קצרות לאורך יום העבודה ולהתנתק מהכיסא.

בסופו של יום אנחנו מעוניינים להמשיך לעבוד מהבית, חשוב שנעשה את זה כמו שצריך, שמירה על הגוף שלנו תאפשר לנו להיות רלוונטים ויעילים יותר לאורך זמן (הפנסיה לא ממהרת להגיע במדינת ישראל) והבריאות זה לפניי הכל!
מחקרים מוכחים שתשומת לב והשקעה קטנה במהלך היום בבריאות שלנו עושה את כל ההבדל בעתיד הרחוק, תקפידו להזיז את הגוף, במקום מדרגות נעות – תעלו במדרגות, תעשו טיולים ארוכים יותר עם בעלי החיים שלכם, תיזמו פעילות משפחתית אקטיבית והכי חשוב?
תשמרו על עצמכם בריאים ושלמים!

מאמר שני:
כולנו שואפים לגדול ולצמוח במקום העבודה שלנו, לקבל קידום והעלאה בשכר
אנחנו צריכים להרוויח את זה, האנשים המצליחים ביותר בעולם מוכחים לנו שסדר וארגון, ניהול זמן ותיעדוף נכון של משימות עושה את כל ההבדל בשורה התחתונה!
ישנם מספר פלטפורומות נוספות מצוינות לניהול משימות ופרויקטים
Monday
Google calendar (מעקב אחר פגישות)
Any.do (של מייקרוספט)
בנוסף לכך ישנם שירותים של מזכירות אישיות, מנהלות אדמינירטסביות במידה ואתם רוצים לקחת את זה לשלב הבא!

תזכרו – ניתן לחזות את עתידו של אדם על בסיס מה הוא משקיע את זמנו וכספו.

Tags :
Share This :