עבודה מהבית – הרגלים

הרבה פעמים קמים בבוקר ומתחילים לעבוד או ללמוד ואז משהו שצריך לעשות צץ תשומת הלב מופנית לעיסוקים אחרים. זה מצב פחות אידאלי כי זה כמובן פוגע בהספק של העבודה ומשאיר הרבה משימות למאוחר בלילה.
זה גם פוגע ברצף התקשרתי עם העובדים האחרים שלא יכולים לתפוס אותך.
אם זה נהיה הרגל זה גם עלול לעלות לך בעבודה, וזה בכלל לא טוב.
אז אם יש לך אילוצים צריך לחשוב טוב אם אלה באמת אילוצים שאי אפשר לדחות לאחר כך, אם אין שום פתרון אחר שיכול לתת לך להישאר מפוקס בעבודה. רוב העבודות מהבית הם בעצם היברידיות שמבקשות מהעובד להגיע למשרד פעמיים שלושה בשבוע. צריך להתייחס ליום עבודה כאילו הלכת למשרד, ולא להתפתות לעשות דברים אחרים תות כדי פתרונות יצירתיים לאילוצים שלך. 
אם זה במקום לקחת מישהו לעיר אז לשלוח במונית או אפילו להזמין ארוחת צהריים במקום להכין. זה יכול להיות שיש לך סידורים הדורשים קבלת קהל אבל בעצם אולי אפשר לסדר את זה דרך האיטרנט אחרי העבודה.
יש גם ימי חופש לדברים כאלה, נכון שזה אמור להיות בשביל חופש אבל מרבית היום נשאר פנוי אחרי הסידורים.
בכל מקרה המטרה צריכה להיות ברורה וכדי להחזיק עבודה מהבית צריך ממש לעבוד.
לאנשין הסובבים אותך צריך להיות ברור שאתה עובד מהבית זה עבודה לכל דבר ושהם לא יכולים לבקש ממך לעצור הכל ולהירתם למשהו אחר. זה מתחיל בך ואיך שאתה נותן לזה לקרות, אם אתה מבין שאתה צריך להגיד לא אז תגיד לא ותמצא דרך טובה להגיד את זה ותמצא פתרון לבעיה באותו רגע. אני לא אומר שאתה צריך להזניח הכל לטובת העבודה אבל חשוב לשמר אותו להקדיש לו את הזמן הראוי לו.
אז דבר ראשון שיהיה ברור קודם כל לעצמך שאתה מקדיש את הזמן לעבודה ואחר כך שזה יהיה ברור לסובבים אותך.
דבר שני זה למצוא פתרונות לבעיות הצצות במהלך היום שנותנות לך להמשיך לעבוד כרגיל. בסופו של יום זה ישתלם לך ויהיה לך את כל הערב להחליט אם עצמך מה לעשות אם הזמן הפנוי שלך. גם תרגיש יותר טוב עם עצמך ולא תהיה לחוץ מאיך שהעבודה שלך תתייחס אליך בגלל שלא היית כל היום מול המחשב כמו הם מצפים ממך.
הרגלי עבודה בריאים זה חשוב לך לחברה שעבורה אתה עובד אלא אם כן אתה פרינלנסר שאז יש לך הרבה יותר חופש פעולה ואתה חייב דין וחשבון רק ללקוח ולמועד שנקבע ביניכם לסיום הפרוייקט.
לסיכום אאמר שגם ככה היית צריך לעבוד במשרד בחוץ 5 ימים בשבוע לפני זמן מה אז למה זה צריך להיות קשה עכשיו להתחייב לאותם כמויות של שעות. הכל עניין של הרגלים טובים.
רעיון אחד זה לקנות פלנר, תכנית שבועית ושם אתה ממלא שעות העבודה ומדגיש את זה שיהה מובן ובשעות האחרות אתה כותב מראש את התכניות האחרות שיש לעשות. ואז אתה משאיר שעות מנוחה וברגע שזה רשום לך אז אתה מתחייב למה שרשום. בנוסף אפשר לעשות פנקס, שבו אתה מסמן את המשימות שיש לך לעשות באותו יום ומסמן ווי על כל משימה שסיימת וזה גורם לך לא להתפזר. בנוסף אתה יכול להכניס בפלנר את שעות ההפסקה וזה יכול לעזור שההפסקות יהיו מוגדרות ובברורות ולא תבזבז את הזמן.

מאמר 5 – עבודה מהבית – הסיכון הרפואי —
בדרך כלל שעובדים מהבית זה עבודה מול מחשב. יש לשים לב שהעבודה מהבית לא גורמת לך לנזקים פיזיים. למשל בגב או בידיים או בצוואר. לפעמים אנחנו מרשים לעצמנו לשבת בצורה קצת פחות מקצועית ומכבידים על גב בגלל שאנחנו יושבים ככה. צריך להקפיד על ישיבה נכונה והפסקות תוך כדי. בגלל שאנחנו לבד אז יכול לקרות מצב שבגלל שאין הפרעות נשב ישיבה ממושכת על המחשב וזה יכול לגרום לכאבים בידיים מצורת העכבר והמקלדת ואפילו בעיניים. האור הכחול שנפלט מהמחשב הוא מה שמאמץ את העיניים וניתן לווסת אותו דרך אפליקציות שלא יראו אותו או לעבוד במצב חשוך. אפשר גם לקנות משקפיים מסננות אור כחול.
בדרך כלל אלה כאבים שעוברים יחסית מהר אם כבר קיבנו אותם אבל צריך לחשוב על הטווח הארוך להימנע מסכנה של עיוותים בידיים או בעמוד השדרה.
מבחינה נפשית יש גם אתגר. לאורך זמן של עבודה מהבית מאבדים את הקשר הרציף אם שאר העובדים והעבודה נעשית יותר ויותר לבד. צריך להשקיע הרבה מאמץ נפשי כדי לקום כל יום ולהמשיך לעבוד בצורה כזאת, לכן רצוי שיהיה לנו דברים נחמדים לעשות בשעות הפנאי וסיבות נוספות לצאת ולהתאוורר.

Tags :
Share This :