עבודה מהבית – המדריך לשמור על תזונה נכונה חלק 1

במאמרים הקודמים העלנו את הבעיה שאנשים רבים שעובדים מהבית חווים אותה, והיא בעיית הבריאות, אין ספק ש'עבודה מהבית' עם כל היתרונות העצומים שיש בזה, יש בזה גם לא מעט אתגרים ובעיות בשלל התחומים, והתחום המרכזי שבהם הוא תחום הבריאות.
מחקרים רבים שנערכו מעלים, כי במעבר לעבודה מהבית, מתגברים הסיכויים ללקות בבעיות בריאות שונות, כאבי גב, כאבים בשרירים, לחץ דם גבוה, בעיות לב ועוד, והסיבה לכך היא אורח החיים ב'עבודה מהבית' שמתאפיינת בישיבה ארוכה ללא פעילות גופנית משמעותית.
הבאנו גם כמה טיפים עקרוניים שיעזרו לכל עובד לעבוד מהבית ובו זמנית לשמור על הבריאות שלו.
במאמר שלפנינו נתמקד על בעיית בריאות נוספת 'השמנת יתר' ו'התמכרות לצריכת אלכוהול' שמופיעה אצל אנשים רבים שעוברים לעבודה מהבית, מספר מחקרים שנערכו במהלך תקופת הקורונה מצביעים באופן חד וחלק שקרוב ל-70% מכלל העובדים הודו על עלייה במשקל בזמן העבר לעבודה מהבית, וקרוב ל-50% הודו כי הגבירו את צריכת האלכוהול.
הסכנות בהשמנת יתר הן רבות ומגוונות, החל מהסיכון לפתח את מחלת ה'סכרת', לסבול מלחץ דם גבוה, ריבוי שומנים בדם, כולסטרול גבוה, ועד סיכון מוגבר יותר ללקות במחלת הסרטן, מחלות מפרקים ואפילו שבץ מוחי, די לציין כי בשנת 2006 מרכז הבריאות העולמי הגדיר את מחלת 'השמנת יתר' כמגפה עולמית, ושמחלה זו אחראית לחלק נכבד מכלל מקרי המוות בכל שנה.
במאמר שלפנינו נבין מה הגורם להשמנת יתר וצריכת אלכוהול מרובה בזמן עבודה מהבית, ונלמד מהן הדרכים שיכולים לעזור לנו לשמור על המשקל גם בזמן העבודה מהבית.
הסיבות שעבודה מהבית גוררת השמנת יתר
הסיבות הגורמות להשמנת יתר בעבודה מהבית היא בעקבות הנגישות הרבה למקרר הביתי לאורך היום, דבר שלא היה קיים בזמן עבודה מהמשרד, ואם נוסיף את תחושות הבדידות והדיכאון שעובדים רבים שרויים בה בזמן עבודה מהבית, זה יהיה מתכון בטוח לאכילת יתר, וכמובן להשמנה.
סיבה נוספת היא חוסר התעסוקה, האכילה משמשת כסוג של תעסוקה, ובעוד שבעבודה משרדית עם צוות צמוד ניתן להעביר את הזמן באמצעות שיחת סרק עם עמיתה לעבודה, בעבודה מהבית אין לך את הפריווילגיה הזו, ומה יותר טוב מלשבת מול מסך הטלוויזיה ולנשנש חטיף, כך שאת עלולה למצוא את עצמך בכל יום משמינה יותר ויותר.
נתונים אלו גם מסבירים מדוע צריכת האלכוהול בקרב ציבור העובדים התגבר בזמן עבודה מהבית, בכח האלכוהול להפיג בדידות, להוציא מדיכאון, וגם להעביר את הזמן….
אז איך אפשר לשמור על תזונה נכונה גם בעבודה מהבית? אז נביא לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על התזונה הנכונה גם בזמן עבודה מהבית.
לוח זמני אכילה מסודר
הבסיס לשמירה על תזונה נכונה זה יצירת לוח זמנים עקבי עם הקפדה יתירה על אכילה של 3 ארוחות ביום, ארוחת בוקר, צהריים וערב.
גם אם בעבר לא הייתם טיפוסים שהקפדתם לאכול ארוחת בוקר, אז הגיע הזמן שתשנו את זה, מחקר שהתפרסם בשנים האחרונות מציג, כי האנרגיה שהגוף מייצר כתוצאה מתהליכי עיכול וחילוף חומרים, גדולה פי 2 לאחר ארוחת בוקר מאשר אחרי ארוחת ערב, וכבר אמר הרמב"ם 'אכול ארוחת בוקר כמו מלך, צהריים כמו נסיך וערב כאביון".
המחקר גם מצביע, כי שריפת הקלוריות בשעות הבוקר גבוהה יותר משעות הערב, כך גם המדדים של הסוכר בדם היו טובים יותר בשעות הבוקר משעות הערב, מה שמוכיח על היתרון העצום שיש באכילת ארוחת בוקר.
אז המסקנה היא ברורה, תתחילו לאכול ארוחת בוקר!!! אל תוותרו על זה.

                                            עבודה מהבית לכולם!!

                                                        אל דאגה לא נדבר שוב על קורונה, רק נציין בקטנה

                                                         שהיא הגשימה חלום בעיניי רבים, כשהנגישה את האפשרות לעבודה מהבית

                                                         למה הכוונה בעצם?

אח שנת 2020 איך נכנסת אל חיינו בסערה משתקת,

הזזת דברים, שינית זמנים, הפרת מוסכמות,

שינית חוזים, והפעלת סגר שהייה בבתים.

בשל כך והתאם לזאת שלום רב,

נעים מאוד

עבודה מהבית.

בעבר(שנתיים) שכבר היום נראה רחוק וזר,

עבודה מהבית הייתה אפשרית לאנשים בודדים ובתנאים מסוימים על מנת שזה יתאפשר

ולזמן מוגבל.

לרוב מעגל האנשים שהיה יכול לממש אפשרות זו הם:

נשים בחל"ד (חופשת לידה)

סטודנטים בתקופת מבחנים

Tags :
Share This :