עבודה מהבית – איך לשמור על הבריאות גם בעבודה מהבית?

גם אתם נמצאים הרבה בבית? גם אתם עברתם למתכונת העבודה המנצחת 'עבודה מהבית'?

במהלך העשור האחרון התחיל להתבצע שינוי מבורך במתכונת העבודה 'עבודה מהבית', מעסיקים רבים הבינו את הפוטנציאל העצום הטמון ב'עבודה מהבית', סך ההוצאות של העסק ירד בצורה דרמטית, פריון העבודה עלה, ועם פרוץ נגיף הקורונה התברר ש'עבודה מהבית' הוא הקונספט המנצח, עסקים רבים המשיכו את ניהול העסק גם בתקופות של בידודים וסגרים, וכל זה הודות למתכונת ה'עבודה מהבית'.

ה'עבודה מהבית' מאפשרת לכל עובד לעבוד כמעט בכל מצב שהו, והמחיר שהעסק צריך להוציא על כך הוא פעוט, בפרט ביחס לחיסכון העצום הטמון במהלך זה.

לאחר שמעסיקים רבים עברו למתכונת עבודה זו, ארגוני ממשל רבים מנסים להשאיר מתכונת עבודה זו כצורת העבודה הבסיסית והרגילה במשק, הודות החיסכון הנוצר מכך לכלל המשק, הפחתת זיהום אוויר, הורדת עומסים בכבישים, הפחתת תאונות הדרכים, וכו'.

אך אם נבוא לשאול את השכירים, רבים מהם לא יצליחו לקבוע בצורה מוחלטת האם מדובר כאן בצעד חכם או לא, מצד אחד העובד חוסך שעות רבות של עמידה בפקקים, חיפוש אחר חנייה, או בהמתנה מורטת עצבים לתחבורה הציבורית, נוצר לעובד גם חיסכון כספי רב, אין צורך בנקיית בגדים, או בהחזקת בייביסיטר ועוד, אך מצד שני מהלך זה גורר אחריו מספר חסרונות בולטים.

בשביל לעזור לשכירים להתמודד עם החסרונות הטמונים ב'עבודה מהבית' נביא במאמר שלפנינו טיפים שיעזרו לכם – השכירים להתמודד עם החסרונות האלה.

השמנת יתר

אחר החסרונות הבולטים ב'עבודה מהבית' הוא – השמנת יתר, מחקר שנערך בבריטניה בקרב 500 שכירים ע"י המכון לתעסוקה העלה, כי מעל מחצית מהנשאלים דיווחו על הפרעות בריאות ומיחוושים שונים בזמן ה'עבודה מהבית', שכירים רבים מוצאים את עצמם מנשנשים בלי גבול בזמן העבודה מהבית, מה שמתבטא כמובן בהשמנת יתר, ובמחקר הודו קרוב למחצית מהנשאלים כי הם חוו עלייה דרמטית במשקל גופם בזמן עבודה מהבית.

תופעה זו מתפשטת ביתר שאת בזמן ההגבלות כשמכוני הכושר סגורים והאפשרות לבצע התעמלות במרחב הפתוח פוחת והולך, כך שהגיוני שאנשים רבים ידווחו על עלייה חריגה במשקל, ואכן מספר מחקרים שנערכו גם בארץ וגם בעולם מדווחים על עלייה משמעותית במשקל, וחלקם מדווחים על צריכה מוגברת של משקאות אלכוהוליים.

אז מה באמת ניתן לעשות? יש לכך מספר טיפים שניתן לבצע מה שיעזור לכם לשלוט על הרגלי האכילה שלכם גם בזמן העבודה

סדר יום

הדבר החשוב ביותר בזמן עבודה מהבית הוא סדר יום, אדם שאין לו סדר יום יכול למצוא את עצמו מבזבז את כל היום בלי עשייה משמעותית, קביעת סדר יום הוא מרכיב חשוב ביותר להצלחה בזמן עבודה מהבית.

סדר היום יעניק לכם את האפשרות לשלוט על שעת העבודה והמנוחה ועל זמני הארוחות, מה שימנע מכם לאכול בחוסר דעת.

בקביעת סדר היום מומלץ מאוד לקום מוקדם, להתארגן בנינוחות, לארגן לעצמכם סביבת עבודה נוחה ונעימה, קבעו לעצמכם סדר יום, זמני עבודה, וזמני מנוחה, תסגלו לעצמכם שגרת אכילה המבוססת על שלשה ארוחות ביום, בוקר, צהריים וערב (כן, אל תוותרו על ארוחת בוקר, היא ארוחה חיונית מאוד גם להרגשה הכללית וגם למצב הרוח שלכם) במצב כזה תוכלו לשלוט על האכילה שלכם בצורה מוחלטת, במידה ואתם מרגישים שההפסקות בין הארוחות ארוכות מידי, תוכלו להוסיף ארוחה קטנה בין הארוחות (אכילת פרוסת לחם עם מעט גבינה, יוגורט, פרי או ירק או כל דבר קל אחר)

Tags :
Share This :