עבודה מהבית – איך זה קרה?

אז גם אני, כמו הרבה אחרות ואחרים, מצאתי את עצמי בשנה הזו מחפשת עבודה מהבית. בסגר הראשון ההוא, זוכרים – פסח שעבר? שרנו “מה נשתנה” מהמרפסות? זוכרים את זה? אז יומיים אחרי זה ילדתי. והקורונה מהבימבחינתי הייתה חופשת לידה ארוכה שכולם היו בה איתי. היה כיף.
ואחרי כמה חודשים של אושר אינסופי וחוסר שינה רציני, רציתי לחזור לעבוד, אבל העבודה הקודמת כבר לא הייתה רלבנטית. וככה נתקעתי – אז מה עושים?
בכל זאת רוצה להתפרנס, להכניס קצת כסף. משהו.
למי לא התקשרתי – לכל החברים, הקרובים והפחות, שלחתי מיילים בכמויות למשרות שבכלל לא עניינו אותי. ואחרי חודשיים כאלה, לא קרה כלום.
חברה טובה, שעובדת כבר כמה שנים מהבית, כל הזמן אומרת שאני יכולה למצוא עבודה מהבית- כזו שאוכל לשלב אמהות לתינוקת קטנה וקשר עם העולם החיצון.
לפני שבועיים הגעתי במקרה לאיזה אתר באינטרנט שמרכז משרות רבות לעבודה מהבית – לחצתי על כפתור קטן, ועולם עצום נגלה בפניי: עבודות קטנות, בינוניות, קלדנות, תמלולים, תרגומים, אדמיניסטרציה, שירות לקוחות ומה לא. לקח לי יום לעבור על חלק מהצעות העבודה מהבית.
ואחרי בינג’ באינסופ הצעות, התחלתי לאט לאט לשלוח אימיילים. וראי זה פלא – קיבלתי המון מיילים חזרה. התחלתי לענות, שלחו לי לעשות כל מיני בחינות קטנות (עברתי את כולן..), והופ – תוך ארבעה ימים מצאתי את עצמי עובדת במהלך היום, משתדלת לעמוד בדד ליינים, שולחת מיילים בחזרה, מקבלת פידבקים. מי חשבה שתוך מספר ימים מחיציה על כפתור באתר, אני אהיה כל כך עסוקה.
השלב הבא הוא להבין כמה כסף יוצא לי מהזמן שלי, ואיך אני מתייעלת ומשתפרת בעניין.
תודה לך קורונה – אפשרת לי להיות בשקט עם התינוקת שלי. ובזכותך גיליתי שהיום באמת באמת אפשר לעבוד אחרת. להיות בביתי, בלי צורך לנסוע שעה לכל כיוון, לשבת בישיבות משמימות, לחשוב מידי בוקר מה ללבוש. אני בביתי הקט, מחליטה איך לנהל את היום שלי, ובעיקר מרגישה עצמאית. כל היתרונות של עבודה מהבית.
בינתיים זה עובד. עד השלב הבא…

7 טיפים לעבודה מהבית. איך לעשות את זה?
רוב הנשים העצמאיות שעובדות מהבית מתקשות לנהל את הזמן. הקושי העיקרי הוא לנהל את העסק שלך במקביל עם הילדים שנמצאים בבית.
אם לא תתבצע הפרדה מה שיקרה זה שאת תמצאי את עצמך עובדת כל היום,
הרבה נשים עצמאיות שעובדות מהבית שעות על גבי שעות מגיעות לסוף היום חסרות אנרגיה, ולא מוצאות זמן לעצמן, למשפחה ולילדים.
לכן אחת היכולות החשובות ביותר שצריך לפתח על מנת לנהל נכון את העסק הביתי
על מנת להיות בעלת עסק מצליחה, היא לנהל את הזמן נכון.
כדי לעזור לך לנהל את הזמן שלך ביעילות ולהספיק פי 2 יותר ביום שלך,
כתבתי לך את 7 החוקים החשובים ביותר, לניהול זמן כעצמאית בעסק שלך.
אוקי ומה התועלת שאני יפיק מניהול זמן אפקטיבי?
לאחר שתיישמי את החוקים האלה בחיים שלך
לא תהיה לך בעיה עם חוסר זמן והספק בעבודה מהבית בעסק שלך.
אלו 7 החוקים.

  1. עבודה לפי רשימה מסודרת
    עבודה בלי צ’קליסט היא עבודה שבוודאות של 100% שתשכחי משימות בדרך.
    ואז מה קורה? המשימות האלה חוזרות אלייך. רק דחופות יותר. ואז את פועלת מתוך לחץ שמקשה מאד על הריכוז ומבלגן את העבודה. עבודה עם צ’קליסט דואגת שהכל יבוצע, בסדר הנכון.
    יש לנהל את העסק שלך בצורה יעילה. לנהל יומן משימות, לבצע מטרות לפי סדר העדיפויות של העבודה. ולא לדלג על מטלות שאת פחות אוהבת. העצמאיות יש לנו נטיה לדחות את מה שאנחנו לא אוהבים. ואסור שזה יקרה, כי הצלחת העסק שלך תלויה בצורה שאת מנהלת אותה. לכן חשוב שהכול יהיה בצורה מתוקתקת.
  2. להתמקד במשימה אחת עד הסוף
    את נוטה לא לסיים את המשימה עד הסוף
    כי לא מתחשק לך לפעמים לסיים.
    הנטיה הטבעית של העצמאיות היא לקפוץ ממשימה למשימה, ולא לבצע דברים עד הסוף.
    מה שיקרה שגם התוצאות שהעצמאיות יקבלו זה חלקי הצלחות. ולא תוצאה מושלמת שמספקת את צרכי המשפחה.
    יש נטיה גם לעצמאות לערבב מידע בין שני משימות. לכן חשוב מאוד שכול משימה תהיה בזמן שלה.
  3. לכבות התראות בטלפון הנייד ולנטרל הסחות דעת שונות.
    בזמן העבודה מהבית. יש לעבוד מטלפון נפרד של העבודה. את הטלפון הפרטי לשים על מצב טיסה.
    בכלל, עדיף לכבות התראות בווצאפ ואפליקציות תוכן (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו…) .
    ההתראות האלה רק זוללות לך זמן על דברים לא חשובים.
    מומלץ למחוק טאבים ודברים לא חשובים במחשב.
    מקסימום מיקוד ופוקוס בעבודה.
  4. להקציב זמן עבודה מוגדר ולא לעבור אותו

אם הסיכום שלך עם הלקוח הוא שעה וחצי ביום, אז תעמדי בזה.
אל תוסיפי עוד שעות על חשבונך. גם אם הוא מבקש משהו דחוף.
בחיים צריך לדעת גם להגיד לא. בנימוס כמובן, אבל עדיין – לא. 🙂
מה שיקרה אם תוסיפו שעות על חשבונך יווצר פער בין ההשקעה הרבה שלך לתמורה המונית שתקבלי וזה לא המטרה שלך כמובן. להיות מתוסכלת .
5.לעשות תיאום ציפיות למשפחה (ולילדים) שבזמן עבודה לא נכנסים לחדר
כמובן, זו משימה קשה. במיוחד בסגר.
אבל… שווה להיות נחושה להשיג אותה.
כדאי ליחד חדר עבודה שמיועד רק לך. ואסור לילדים להכנס אליו .
כמובן שלא תמיד זה מצליח. ותמיד יש משהו שלא סובל דיחוי.לפעמים קורה משהו ואחד הילדים שנמצאים בבית פשוט צריך אותך.
לפחות שידעו שכשאמא עובדת בחדר, אסור להפריע.
ככה את חוסכת לך שעות של קטיעת עבודה באמצע.

  1. לקבוע זמני מנוחה ברזל
    כן, מנוחה!
    כול מי שרוצה להיות אפקטיבי בעבודה צריך לנוח. המנוחה חשובה לרענון המוח וליצירתיות .
    תיאורתית למה לא לעבוד גם 16 שעות ולהרוויח יותר כסף?
    כי את פיזית לא יכולה. יש זמן עבודה ויש זמן מנוחה. הגוף והנפש חייבים את זה.
    אחרת, את תהיי פחות פרודוקטיבית בעבודה, כי הגוף שלך “ינסה לנוח” בעבודה.
    לכן – לקבוע מנוחות והפסקות באמצע היום. וגם לאחר העבודה.
    החלק האחרון והחשוב הוא: לצאת לימי כיף וחופשה.
  2. לקבוע עיתים לחופשה
    נכון שעכשיו חורף וסגר.
    וקצת קשה לדמיין נופש בטן גב.
    אבל החוק הזה, חשוב מאד בתחזוקה של הנפש.
    עם הזמן בחיים אנחנו נשחקות יותר ויותר. חופשה זו לא סתם פריבילגיה.
    זה הכלי שלנו שעוזר לנו לחזור להיות חיוניות.
    להיות מסופקות ומאושרות יותר.
    דמייני רגע שתי נשים.
    אחת עובדת כל יום במשך 10 שנים. בלי חופשות. בלי אתנחתא רגע עם המשפחה.
    ואחת עובדת כל יום במשך 10 שנים… אבל יוצאת לחופשה אחת לחצי שנה.
    מי תהיה יותר חדה בעבודה שלה?
    ברור שזאת שיצאה לחופשה!
    לצאת לחופשה = להיות פרודוקטיבית יותר בעבודה.
    עכשיו תגידי “אבל כדי לצאת לחופשה צריך הרבה מאוד כסף. וזה נכון. אבל כמה שתוציאי על החופשה תרוויחו פי כמה אחריה. כי תהיה לך תחושת רעננות סיפוק אמיתי ושמחה.
    לסיכום טיפים קצרצרים שיעשו לך סדר הבלגן של העסק שלך.
    לשים כול דבר במקום שלו.
  3. כמה זה חשוב שלכל דבר יש את המקום שלו. דבר שלא נמצא במקום שלו הוא דבר אבוד!
  4. לגרום לכך שלכל דבר יש את החוקים שלו, ושדברים קורים לפי החוקים המוגדרים
  5. לעבוד בסדר מסוים . לבצע משימות לפי הצורך הנכון שלהם ולא לפי מה שמתחשק.
  6. אין דבר כזה אצלנו איחורים או לא לעמוד במילה שלנו. אנו מחויבות להצלחה ב100 אחוז.
  7. מה זה אקסל בשבילנו? ליצור טבלאות מסודרות. זה יוצר סדר כרונולוגי בראש.
  8. לעצב יפה את חדר העבודה. זה כל כך חשוב (שיראה טוב בעיניים!)
  9. לעולם לא לעשות חצי עבודה..: לא לסיים משהו כמו שצריך, מהתחלה ועד הסוף, מרגיש לנו כמו זלזול, אנחנו מחויבות לסיים כול משימה עד הסוף הטוב שלה. לא לוותר בדרך.
  10. לחיות בהרמוניה עם תחושת הסיפוק שעשית את הדבר הנכון לעשות בזמן הנכון
  11. והכי חשוב לא לשכוח לחייך להנות ולשמוח בביצועים ובהצלחות שלנו . בהצלחה רבה.
Tags :
Share This :