נקודה נוספת בעבודה מתוך הבית – עבודה מהבית בדרך כלל תדרוש מחשב, ראש עובד (גם זה לא תמיד)

ושתי ידיים מקלידות. פעילות שאר הגוף אינה נדרשת בעבודה זו. לשם פעילות גופנית בריאה נדרש פינוי מיוחד של זמן, ולא תמיד מוצאים את הפניות לכך. נמצא שגם מבחינה פיזית אין כל כך תנועה מבריאה, מה שיכול להשפיע על הנפש וכמובן באופן ישיר על הגוף ורמת תפקודו.

סקירת עובדות אלו מעלה את רמת המודעות לצורך החיוני שיש בהתערבבות עם חברה, לצורך החשוב לצאת מהבית, לשאוף אוויר ולראות נופים ועולם, ומתוך אותה יציאה משיגים הרבה דברים טובים, כמו יחסי בין אנוש, אוורור נפשי ורגשי, טיפוח כלשהו – מכורח המציאות והיציאה, וכנראה שיציאה זו תכיל גם קצת הליכה, אם לא ספורט רציני יותר.

ונעבור לשיטות ייעול העבודה מהבית על ידי שיפור תנאי העבודה בתוך המרחב בו אנו עובדים: חשוב מאוד לשים לב ליציבה נכונה מול המחשב כאשר עובדים מולו. הקיצ', אם לאמר ת'אמת קצת נשבר לי מלחפש נושאים יענו 'חכמים' ומגניבים לכתיבת מאמר שגם ככה אתם לא רואים אותו. רק ת'השפעה שלו אתם רואים. גם זה בלי לדעת על עבודתי המסורה שמאחורי הקלעים לצורך העניין. אז אם באמת מעניין אתכם איזו יציבה הכי נכון שתהיה מול מחשב – בבקשה תפתחו גוגל או לכו להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם. או עם איש מכירות של ריהוט משרדי בתקווה שיסדר לכם משהו באמת אורטופדי מותאם למידותיכם ולא ינסה לדחוף לכם משהו העיקר לעשות עליכם קופה או לחסל את המלאי בחנות לקראת זה החדש. דאצ'אית פור תודיי.

עבודה מהבית – המדריך לשמירה על תזונה נכונה חלק 2
אין ספק שהעבודה מהבית היא התגשמות חלום אצל רבים מאיתנו, מי לא חלם על עבודה בלי הצורך לקום בבוקר, להתרוצץ, ובעיקר להתלבש, ובתקופת הקורונה עובדים רבים הצליחו להגשים לעצמם את החלום, עסקים רבים עברו למתכונת 'עבודה מהבית', ואנשים רבים התחילו להרגיש כמו באמצע חלום.
אך תחושב האופוריה לא החזיקה מעמד הרבה זמן, ודי מהר התחילו עובדים רבים להתלונן על אתגרים לא קלים שהם נאלצים להתמודד עימם בזמן עבודה מהבית.
במאמרים הקודמים הבאנו מספר אתגרים שממתינים לכל מי שעובד מהבית, והתמקדנו גם על בעיה התזונה, מחקרים רבים שנערכו בשנתיים האחרונות מצביעים על עלייה בהשמנת היתר בקרב העובדים מהבית, אחוזים גבוהים מאוד מכלל העובדים מודים על אכילה מיותרת בזמן העבודה מהבית, והסיבה לכך היא הנגישות הרבה שיש בזמן העבודה למטבח – מוקד האוכל, וכשמצטרף לזה בדידות לא פשוטה, אנחנו מקבלים את המתכון המושלם לאכילה מיותרת.
אז איך באמת מתמודדים מול הפיתוי החזק של אכילת יתר? מה ניתן לעשות בשביל לשמור על תזונה נכונה גם בזמן העבודה מהבית?
אז במאמר הקודם הבאנו טיפ אחד חשוב מאוד, 'לוח זמנים לאכילה' להכין בכל יום לוח זמנים מסודר לארוחות שכולל בתוכו שלשה ארוחות ביום, ארוחת בוקר, צהריים וערב, להקפיד מאוד על כל שלשת הארוחות ולא לוותר גם לא על ארוחת בוקר, החשיבות של הארוחת בוקר בכל הנוגע לתזונה נכונה היא רבה.
במאמר שלפנינו נציג לכם עוד מספר טיפים שיזערו לכם לשמור על התזונה הנכונה גם בזמן עבודה מהבית.
ריכוז באכילה
מאוד מפתה לשבת ולאכול ולעשות עוד משהו באמצע, כל אחד מאיתנו אוהב לאכול ועל הדרך לצפות בסרט טוב או תוכנית טובה במחשב, או אפילו רק לענות להודעות אימייל או בווצאפ, נכון שזה נחמד, אבל זה ממש לא מומלץ!
מחקר שנערך בשנת 2020 ופורסם בכתב העת האמריקאי לתזונה קלינית העלה, שאכילה שנעשית בפיזור דעת – עם תוספת עיסוקים בזמן האכילה, משפיעה מאוד על תהליכי העיכול והטעם, מה שמגביר את הסיכון לאכילת יתר.
ולכן כשאתם אוכלים תהיו עסוקים אך ורק באכילה, זה נשמע בהתחלה קצת מוזר, אבל אחרי שתתרגלו אתם תהנו מזה, בזמן האכילה תהיו שקועים באכילה, תוכלו ליהנות יותר מהאוכל, תוכלו להקשיב למה שהגוף שלכם אומר, תוכלו לקרוא את הסימנים שהגוף שלכם מוסר לכם, כך תאכלו רק כמה שאתם צריכים ולא תעמיסו על עצמכם קלוריות מיותרות, אם אתם רוצים אתם יכולים לאכול עם המשפחה, או הבן זוג, כך תוכלו להפוך את הארוחה לחוויה משפחתית, אבל הכי חשוב, שתהיו עסוקים באוכל ולא בדברים אחרים.
מזון מלא
העולם המודרני מלא במזון מתועש, המזון המעובד והמתועש מנוטרל מכל ערך תזונתי מסוים ורק מלא בקלוריות מיותרות, אם אתם יכולים תתרחקו מכל המזון המתועש, לא רק שהם עלולים להוסיף לכם כמה קלוריות למשקל הגוף שלכם, זה גם יכול להזיק לכם לכל תהליך העיכול וחילוף החומרים.
מחקרים רבים מצביעים באופן ברור, כי גישה לאוכל מתועש ומעובד מעלה את צריכת הקלוריות בסכומים רבים מאוד, מה שאומר שהסיכוי להפסיק לאכול אחרי תפוח אחד וחופן קדים גבוה פי כמה מאשר להפסיק אחר זלילת חטיף משקית.
תמיד תעדיפו את האוכל הבריא כמו ירקות ופירות טריים, מוצרי מזון המכילים חלבונים רזים כמו שעועית מכל הסוגים, עדשים, וכל סוגי הדגנים, עוף בשר דגים.
אם תאכלו ארוחה בריאה וטובה, אתם תחושו תחושת שובע לפרק זמן ארוך יותר, מה שיחסוך מכם להכניס אוכל מיותר לגוף שלכם.

מאמר 9 – שביעות רצון מהעבודה מהבית – לאור השינויים הרבים בחברה עבודה מהבית נהיה משהו יותר ויותר נפוץ במגוון רחב של תחומים. ניתן להתפרנס בכבוד מנוחות של עבודה מהבית אבל זה שונה מלעבוד במשרד בתכליתו.
למשל בשירות לקוחות, עלייך להיות בקיא בכל הנושא שקשור ללקוח ואם אתה עובד מהבית ולא בטוח איך לטפל בבעיה אז נהיה קצת יותר קשה. צריך להתקשר למישהו מהחברה ולא תמיד עונים ואז אין לך מה להגיד חוץ משתבדוק את המקרה ותחזרו אליו.
זה יוצר בעיה אבל אם הזמן אפשר להתמודד אם זה כי הבעיות של הלקוחות בדרך כלל חוזרות על עצמן ואפשר אחרי פעם אחת להתקשר לפתור את אותה הבעיה לשאר המקרים באופן דומה.
בעבודות אחרות כגון עיצוב אתרים או אפנה צריך להיות מרוצין מהעבודה מהבית כי יכולת הריכוז אמורה להיות גבוהה בגלל שאין את ההפרעות מאנשים אחרים במשרד.
כמובן שלא כל עבודה ניתן לעשות מהבית, למשל חנויות פיסיות, למרות שאפשר להמיר אותם לחניות אינטרנטיות ולנהצ את רוב  העסק מהבית. אבל לא תמיד זה עובד בכל המקרים. הרבה אנשים מעדיפים להיות בחנות ורגילים לזה. גם העניין של המשלוח גורם לכך שאנשים מעדיפים לא לחכות וללכת לחנות פיסית.
אבל למשל מהנדס תכנה, כל העבודה הוא על המחשב, אנשי בדיקות,מכירות, רואי חשבון, עורכי דין וכ"ו…
צריך רק לאפשר לעובדים להיות בבית, לסמוך עליהם ולעשות גם התאמות לעבודה כדי שתהיה תפוקה טובה.
בדרך כלל רוב העובדים הל באמת כאלה שניתן לסמוך עליהם כי זה לא בעיה לבדוק אחרי כמה ימים אם העבודה באמת נעשית ואם יש תוצאות טובות. יש הרבה דרכים לעשות את זה, גם דרך חיבורים למחשב וגם דרך שיחות טלפון.
אנשים שצריכים להיפגש עם לקוחות תוך כדי עבודה, יכולים לארגן חדר נחמד בבית המיועד לדברים

Tags :
Share This :