לאחר שהצגנו לכם כמה סיבות ללמה כדאי לכם להתחיל לעבוד מהבית אני רוצה להציג בפניכם אילו עבודות יש שלא מצריכות  ניסיון או כל סוג של הסמכה הינה לכם כמה.

הוא כרגע התחום הלוהט ביותר בתחום עבודה מהבית 
ויש לזה סיבה מאוד פשוטה זו עבודה מאוד פשוטה שלא מצריכה שום ידע או ניסיון אשר כל אחד יכול לבצע והוא עוסק בעיקר בפרסום של חברות או מוצרים עבור חברות מסוימות.

הזנה וקלדנות

הזנה וקלדנות הוא תחום לא קשה אשר דורש רק כתיבה נכונה וטובה בכדי לכתוב מאמרים, לסכם, להשיב על הודעות או מוצרים מסוימים, לסקר מוצר או כל נושא אחר מה שמאוד מתבקש בימנו בשל הפשטות שבעבודה הזאת.

מאמר 10 – עבודה מהבית – תופעות לוואי
יש מספר דברים שקורים בעת העבודה מהבית שיכולים לפגוע בעבודה.
האנרגיות שלנו יורדות כי שאנחנו בחוץ אנחנו יותר פעילים ואוטומטית אנחנו גם מצליחים לעבוד יותר טוב.
צריך למצוא דרך לשמור על אנרגיות גבוהות גם שאנחנו עובדים מהבית, אפשר לחשוב על כל היתרונות שיש לנו בבית ומזה להפיק דברים טובים. למשל השקט הסביבתי. יש המון שקט בבית ביחס לעבודה במשרד ואז את זה צריך לנצל. יכול להיות שכבר שכחנו איך זה לעבוד במשרד אבל אני רוצה להזכיר שיש שם הרבה פעילות והרבה רעש וגם לחצים.
עוד דבר שקורה שאנחנו בבית זה הפסקות ממושכות אולי אפילו לא לעבוד כי חסר את האווירה של העבודה.
לפעמים אנחנו יכולים להיתקע במשהו שאנחנו לא יודעים איך לעשות ובגלל שאנחנו לבד בבית אנחנו לא יכולים לבקש עזרה בקלות. במקרים כאלה צריך פשוט להרים טלפון לשמור על קשר רציף עם העובדים האחרים, גם דרך האיטרנט ורצוי גם לפעמים לדבר על נושאים שלא קשורים לעבודה כדי לשפר את מערכת היחסים ואולי אפילו להיפגש מדי פעם.
אחרי זמן מה שעובדים מהבית מתחילים להתרגל לעובדה שלא צריך להגיע למקום העבודה ואלי תמיד תחפש עבודה מהבית, זה יכול לגרום לך לפספס הזדמניות רבות של עבודה וחבל.
מה שעוד צריך לקחת בחשבון זה הפן הפיזי, מרוב חוסר תזוזה ופעילות הכושר הגופני יורד ומתחילים כאבים פתאומיים בגוף. אם אתה מקפיד לצאת מדי פעם אז לא הפסדת הרבה, אבל, אפשר גם להקציב זמן לפעילות גופנית מדי פעם. הליכה קצרה בחוץ או אפילו מתיחות. לא צריך להשקיע יותר מדי זמן, קצת כל יום צריך להספיק או לפחות להועיל קצת.
מה שכן יש הרבה תופעות חיוביות גם, רמת הפוקוס וההתמקדות בעבודה יכולים לעלות, מנגד יש הרבה אנשים שפתאום חושבים על לעזוב ושהם יכולים למצוא משהו אחר יותר טוב. סוג של תופעה שכזאת שמתבשלת אצל אנשים מתי שהם לא נמצאים ביחד עם שאר העובדים ויש להם הרבה זמן לחשוב.
זה אולי יכול לעבוד אבל זה תהליך קשה שלפעמים אתה מוצא את עצמך בעבודה באותה רמה או אולי אפילו פחות טובה.
אם לא עברת איזשהוא הכשרה ביינתים בין העבודות אז כנראה שתעבוד באותו תחום ואותה המשכורת, ובשלב זה הרבה יותר קשה לבקש עבודה מהבית.
אם בכל זאת אתה מתעקש לעבוד מהבית אז יש אתרים וקבוצות מיועדים לזה ואם תחפש טוב בסוף אתה תמצא, אבל יש משהו כיפי בלצאת לעבודה כל יום, אחרי שעובדים מהבית מתחילים להעריך את זה יותר.
זה הכל תלוי איזה מין בן אדם אתה.
בסופו של דבר יש יתרונות וחסרונות לשתי האופציות אבל ניסיתי להציג בפניכם את הצד של עבודה מהבית.
אני אישית חושב שזה משהו טוב לתקופה מסיומת או אולי אפילו מדי פעם, זה לא משהו שצריך להכריע בין אם תעבוד או לא, צריך לזרום אם מה שיש. תשתדל לא להגביל את עצמך לכאן או לכאן. יש אנשים שלא רוצים לעבוד מהבית, שזה גם הגבלה. צריך לנסות קצת משתי העולמות ולהפיק את המירב מזה. זה מה שמנסים לעשות במודל היברידי, לתת לנו מצד אחד את הצ׳אנס להתמקד בעבודה מהבית ומצד שני את היתרונות של עבודה מהמשרד, נכון שזה מודל שהתרחב רק בשנים האחרונות אבל הוא תמיד היה קיים ועכשיו רואים שזה צורת עבודה יעלה.

עבודה מהבית – מאמר מספר 8 – בדידות בעבודה מהבית
האדם הוא יצור חברותי. כולנו יודעים את זה. חלקים כל כך חשובים באישיות שלנו ובהרגשה שלנו קשורים באנשים שמקיפים את חיינו. בעבודה מחוץ לבית הצורך האנושי הזה בא על סיפוקו. נוצרות ונוצרים חברויות, מערכות יחסים וקשרים משמעותיים בין העובדים. בעבודה בחוץ לעולם לא תרגישו לבד.
בעבודה בבית לעומת זאת לפעמים הבדידות חוגגת. אתם קמים יום יום לעבודה לבדכם בבית ( הלפעמים ריק ). אין אף עמית לעבודה במרחב הזה חוץ ממכם. נעלמת תחושת השייכות וההשתתפות עם עוד אנשים בחוויית העבודה. והבדידות יכולה בסופו של דבר להיות נוראית. לא לחינם אחד העונשים הכבדים ביותר אם לא הכבד שבהם על אסירים מסוכנים הוא בידוד. רובנו גם חווינו בידוד קיצוני שכזה בתקופת הקורונה ואנו יודעים עד כמה ההרגשה הזו יכולה להיות נוראית.
מה אם כן ניתן לעשות כדי לא להרגיש בודדים בתור עובדים מהבית?

  1. לדאוג לחיי חברה מחוץ לעבודה
    כדאי לזכור שחברויות וקשרים משמעותיים לא נוצרים אך ורק במרחב העבודה. אפשר ליצור קשרים שכאלה עם אנשים ממרחבים אחרים. אני ממליץ לקבוע לעצמכם לצאת מהבית מדי פעם במטרה לפגוש אנשים חדשים וליצור קשרים חדשים. זה לא צריך לקחת לכם יותר מידי זמן. תופתען לראות עד כמה זה יכול להיות קל. זה יכול להיות במכון כושר שאתם הולכים אליו, במסעדות שתקבעו לצאת אליהם וכו'. זכרו שבדיוק כמוכם יש הרבה אנשים בחוץ שגם מחפשים קשר אנושי.
  2. עבודה מחוץ לבית מדי פעם
    זה לא יהיה נורא אם מדי פעם תעשו את העבודה שלכם מחוץ לבית. בפארק בחוץ, בבית הקפה או בכל מקום אחר. העיקר שזה מקום שיש בו עוד אנשים חוץ ממכם ועדיין ניתן להתרכז בו במידה מסויימת. הזדמנויות תמיד צצות וגם שם אולי תתפתח איזו חברות. שמרו על ראש ולב פתוחים ותנו לדברים האלו לקרות. אפילו אם לא תכירו אף אחד בסופו של דבר, עצם היציאה מהבית וההימצאות בחברתם של האנשים אחרים כבר תקל הרבה על תחושת הבדידות אותה אתם חווים בבית.
  3. יותר שיחות ווידאו וטלפונים
    אם רוב התקשורת שלכם בעבודה נעשית ע"י אימיילים והודעות טקסט, כדאי שתשקלו להמעיט באלו ולעבור ליותר שיחות ווידאו וטלפונים. דרך הודעות ואימיילים לא תרגישו את נוכחותו של האדם איתו אתם מתקשרים. לעומת זאת שיחות ווידאו וטלפונים יותר דומים לשיחה פנים אל פנים ותרגישו יותר מחוברים לאנשים אתם אתם מתקשרים. זה שינוי קטן שיכול להיות מאוד משמעותי בהקשר של הבדידות.
  4. אספות ומפגשים
    אם אתם עובדים בחברה, נסו ליזום מדי פעם אספות, מפגשים ומסיבות בין העובדים. זה נפלא גם לכם, וגם לתחושת השייכות והשיתופיות של שאר חברי החברה. סביר מאוד שגם הבוסים מכירים בערך של אלו והם יאפשרו לכם לקיים אותם אפילו על חשבון העבודה.
  5. לצאת מחוץ לבית בהפסקות
    בהפסקות שקבעתם לעצמכם במשך היום, השתדלו שלפחות חלק מהם יהיו מחוץ לבית. אתם לא חייבים להרחיק יותר מידי. מספיק שתצאו לגינה או לרחוב הקרוב. אולי תפגשו איזה שכן או שניים. זה לא חייב להיות פומפוזי, כל יציאה מ-4 כתלי הבית יכולה לעשות פלאים לתחושת הבדידות שלכם.
  6. אור שמש בבית
    דאגו שבשעות היום ייכנס קצת אור שמש לתוך הבית. זה קשור קצת לעצה הקודמת. כמו שאמרתי, הרבה מתחושת הבדידות נגרמת מההרגשה שאתם מבודדים מהעולם בתוך 4 כתלי הבית הסגורים, כל שינוי שגורם לכם להרגיש קצת יותר מחוברים לעולם שבחוץ יכול לעשות את ההבדל בהקשר הזה.עבודה מהבית – מאמר מספר 8 – בדידות ב – עבודה מהבית
    האדם הוא יצור חברותי. כולנו יודעים את זה. חלקים כל כך חשובים באישיות שלנו ובהרגשה שלנו קשורים באנשים שמקיפים את חיינו. בעבודה מחוץ לבית הצורך האנושי הזה בא על סיפוקו. נוצרות ונוצרים חברויות, מערכות יחסים וקשרים משמעותיים בין העובדים. בעבודה בחוץ לעולם לא תרגישו לבד.
    בעבודה בבית לעומת זאת לפעמים הבדידות חוגגת. אתם קמים יום יום לעבודה לבדכם בבית ( הלפעמים ריק ). אין אף עמית לעבודה במרחב הזה חוץ ממכם. נעלמת תחושת השייכות וההשתתפות עם עוד אנשים בחוויית העבודה. והבדידות יכולה בסופו של דבר להיות נוראית. לא לחינם אחד העונשים הכבדים ביותר אם לא הכבד שבהם על אסירים מסוכנים הוא בידוד. רובנו גם חווינו בידוד קיצוני שכזה בתקופת הקורונה ואנו יודעים עד כמה ההרגשה הזו יכולה להיות נוראית.
    מה אם כן ניתן לעשות כדי לא להרגיש בודדים בתור עובדים מהבית?
  7. לדאוג לחיי חברה מחוץ לעבודה
    כדאי לזכור שחברויות וקשרים משמעותיים לא נוצרים אך ורק במרחב העבודה. אפשר ליצור קשרים שכאלה עם אנשים ממרחבים אחרים. אני ממליץ לקבוע לעצמכם לצאת מהבית מדי פעם במטרה לפגוש אנשים חדשים וליצור קשרים חדשים. זה לא צריך לקחת לכם יותר מידי זמן. תופתען לראות עד כמה זה יכול להיות קל. זה יכול להיות במכון כושר שאתם הולכים אליו, במסעדות שתקבעו לצאת אליהם וכו'. זכרו שבדיוק כמוכם יש הרבה אנשים בחוץ שגם מחפשים קשר אנושי.
  8. עבודה מחוץ לבית מדי פעם
    זה לא יהיה נורא אם מדי פעם תעשו את העבודה שלכם מחוץ לבית. בפארק בחוץ, בבית הקפה או בכל מקום אחר. העיקר שזה מקום שיש בו עוד אנשים חוץ ממכם ועדיין ניתן להתרכז בו במידה מסויימת. הזדמנויות תמיד צצות וגם שם אולי תתפתח איזו חברות. שמרו על ראש ולב פתוחים ותנו לדברים האלו לקרות. אפילו אם לא תכירו אף אחד בסופו של דבר, עצם היציאה מהבית וההימצאות בחברתם של האנשים אחרים כבר תקל הרבה על תחושת הבדידות אותה אתם חווים בבית.
  9. יותר שיחות ווידאו וטלפונים
    אם רוב התקשורת שלכם בעבודה נעשית ע"י אימיילים והודעות טקסט, כדאי שתשקלו להמעיט באלו ולעבור ליותר שיחות ווידאו וטלפונים. דרך הודעות ואימיילים לא תרגישו את נוכחותו של האדם איתו אתם מתקשרים. לעומת זאת שיחות ווידאו וטלפונים יותר דומים לשיחה פנים אל פנים ותרגישו יותר מחוברים לאנשים אתם אתם מתקשרים. זה שינוי קטן שיכול להיות מאוד משמעותי בהקשר של הבדידות.
  10. אספות ומפגשים
Tags :
Share This :