לאחרונה, "עבודה מרחוק" הפכה לפופולרית מאוד, ואף הפכה למציאות במוסדות רבים, במיוחד לאחר ש"נגיף הקורונה" שטף את העולם, וכולם ביקשו לנקוט באמצעי זהירות כדי להגביל את התפשטותו.

מסיבה זו, חברות רבות אימצו את שיטת "עבודה מרחוק" ועודדו את עובדיהן לעשות זאת, וצפוי כי היא תמשיך לשמש עוד שנים רבות.
במאמר זה נדבר על היתרונות של עבודה מרחוק, וכיצד היא יכולה להשפיע לטובה על בריאות העובדים ולהגדיל את התפוקה שלהם.
היתרונות של עבודה מרחוק לבריאות הנפש
היישום של אסטרטגיית העבודה מרחוק לא היה קל לחברות בהתחלה, מכיוון שהם חשבו שהיא תשפיע לרעה על הפּרוּדוּקטִיבִיות של העובדים, אבל התוצאות החיוביות שלה על הבריאות הנפשית של העובדים גרמו להן לשנות את דעותיהם, שכן עובדים רבים חשו כי שיטת עבודה חדשה זו עזרה רבות בשיפור בריאותם הנפשית, ומכאן שהגדילה את הביקוש לעבודה ושיפרה את התפוקה שלהם.
באחד הדו"חות שפורסמו לאחרונה, שכלל כ-1,036 עובדים מרוחקים, הביעו 60% מהמשתתפים כי הם חשים שיפור במצבם הפסיכולוגי כאשר הם עובדים מהבית.

אבל איך עבודה מרחוק משפרת את הבריאות הנפשית?! …
עבודה מרחוק משפרת את בריאותם הנפשית של העובדים באמצעות הפעולות הבאות:

  1. זה מפחית מתח ולחץ
    כמה מחקרים הראו שעבודה מרחוק עוזרת להפחית מתח ולחצי עבודה שעובדים חשופים אליהם, מהסיבות הבאות:
    • עבודה מהמשרד מחייבת את העובד להשתמש באמצעי תחבורה מדי יום הלוך ושוב, כלומר חשיפה למספר סוגי רעש וזיהום חזותי, והעובד עלול להיתקע בפקק ואיחור לעבודה או לפגישה חשובה. כמובן שכל הדברים הללו משפיעים לרעה על הבריאות הנפשית, ומגבירים את רמות הלחץ והחרדה.
    • עבודה מרחוק מפחיתה את התחושה שהמנהל עוקב אחרי העובד כל הזמן, כך שהוא עובד יותר בחופשיות ופחות מלחיץ.
    • עבודה מרחוק מועילה לאנשים מופנמים, שחשים לחוצים כאשר הם צריכים להתמודד ישירות עם אחרים, מה שעלול להשפיע לרעה על ביצועיהם בעבודה. לכן; אסטרטגיית העבודה מרחוק מועילה לאנשים אלו, מכיוון שהיא מפחיתה את הרגשות השליליים שלהם, ועוזרת להם להיות יצירתיים וחדשניים בעבודה.
  2. זה עוזר לשפר את חייו האישיים של העובד
    עבודה מרחוק פירושה להיות קרוב למשפחה, להיות מסוגל לטפל בהם ולדאוג להם בעת הצורך. זה חשוב מאוד לעובדים מסוימים, למשל: אימהות עובדות, או עובדים המגיעים ממשפחות עם אדם חולה או נכה.
    עבודה מרחוק היא הבחירה המושלמת עבור אנשים אלה, שכן היא מאפשרת להם לעבוד ולטפל ביקיריהם בו זמנית. זה עוזר להם להרגיש בנוח מבחינה פסיכולוגית, ולהיפטר מהאשמה שעלולה להיות להם אם היו צריכים לצאת לעבוד ולעזוב את משפחותיהם. זה ללא ספק ישפר את הפרודוקטיביות והנאמנות שלהם לעבודה.
  3. עוזר לנהל חיים בריאים
    מחקרים הראו שעובדים מרוחקים מסוגלים לחיות חיים בריאים יותר הרחק מלחץ עבודה בהשוואה לעמיתיהם העובדים מהמשרד, מכיוון שעבודה מרחוק מספקת להם גמישות רבה יותר, ובכך מאפשרת להם:
    • שינה מספקת: שינה טובה חיונית לנפש ולגוף בריאים. לכן, קבלת כמות נאותה ממנו מובילה לשיפור יכולת העבודה ולהגברת הפרודוקטיביות, כמו כן לשיפור מצב הרוח והנאה מבריאות נפשית טובה יותר.
    • מצא זמן להתאמן: זה ידוע שנפש בריאה שוכנת בגוף בריא. לכן, אנו מוצאים שלספורט תפקיד חשוב בשיפור הבריאות הנפשית, בנוסף לתפקידו העיקרי בשמירה על כושר גופני גבוה והגנה מפני מחלות.
    עבודה מרחוק עוזרת לחסוך במאמץ ובזמן מבוזבז בנסיעה היומית לעבודה, מה שאומר יותר זמן לספורט ולפעילויות אחרות שהעובדים אוהבים לבצע.
    • אכילת מזון בריא: עובדים רבים נאלצים לאכול ג'אנק פוד – מזיק לבריאות – כדי להרגיש שבעים במהלך שעות העבודה הארוכות.
    שעות עבודה גמישות מרחוק עוזרות להימנע מכך, מכיוון שהיא מספקת יותר הזדמנות לאכול אוכל ביתי בריא ולארגן זמני ארוחות.
  4. בואו לא נשכח שעבודה מרחוק כרוכה בכמה אתגרים, שכן לאנשים רבים קשה לבצע את משימות העבודה שלהם מחוץ למשרד, כי אין ביכולתם לארגן את זמנם, ולהעניק אווירה רגועה ומתאימה לעבודה בתוך הבית.
  5. לכן, נזכיר כעת כמה הרגלי עבודה בריאים שעל העובד להקפיד עליהם על מנת שיוכל להתגבר על האתגרים העומדים בפניו בעת עבודה מרחוק.
  6. במאמר זה נדבר על כמה הרגלים בריאים שיאפשרו לעובד המרוחק לנהל היטב את זמנו ולהפיק את המרב משעות העבודה שלו.
  7. העובד המרוחק חייב להבטיח את הדברים הבאים:
  8. • בחירת מקום עבודה מתאים: עבודה מהבית אין פירושה שהעובד בוחר מקום אקראי לביצוע עבודתו.
  9. • הקפידו על הרגלים בריאים: עבודה מרחוק פירושה ישיבה ממושכת ורציפה מול המחשב, מה שעלול להוביל לבעיות רבות בגב ובצוואר וגם למאמץ בעיניים. לכן על העובד לבחור תנוחת ישיבה בריאה, וגם זה בסדר שייקח מדי פעם הפסקה קצרה מהעבודה כדי להזיז את גופו, הוא יכול – למשל – לעמוד או לעשות כמה תרגילים פשוטים. ההפסקות גם עוזרות להקל על העיניים מהעומס הנגרם מהסתכלות על מסכים במשך תקופות ארוכות.
  10. • אל תאכלו יותר מדי: עבודה מהבית פירושה גישה נוחה למזון בכל זמן ובכל כמות, אך הדבר עלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות, כמו השמנת יתר. לכן; על העובד לשים לב היטב להרגלי האכילה שלו בעבודה מרחוק.
  11. כיצד ניתן לארגן את שעות העבודה מרחוק?
  12. ארגון זמן בעבודה מרחוק חיוני, על מנת שהעובד יוכל לשמור על האיזון הנדרש בין חייו האישיים והמקצועיים, כך שהאחד לא יעיק על השני; הדבר מוביל להתרשלותו בעבודתו או לשחיקה.
  13. טיפים לארגון שעות עבודה מרחוק:
  14. • קביעת שגרה קבועה: על העובד לקבוע לוח זמנים קבוע לעבודה, בו הוא קובע במדויק את זמני ההתחלה והסיום של העבודה, ושעות העבודה חייבות להיות ספציפיות לעבודה בלבד, כלומר: העובד נמנע מלעסוק בפעילות אישית כלשהי. רחוק מהעבודה בזמן זה.
  15. • חלוקת משימות העבודה: על העובד להוט לזהות את המשימות הנדרשות ממנו לביצוע במהלך היום, ולחלקן לשעות העבודה הנקובות, הדבר יסייע לו לארגן את זמנו ולחסוך מאמץ רב מבוזבז. , מה שיוביל בסופו של דבר לביצוע מדויק של משימות אלו ולהגברת הפרודוקטיביות בעבודה.
  16. • הימנעות מביצוע משימות עבודה מחוץ לשעות העבודה: אחד האתגרים שעומדים בפני עובד מרוחק הוא חוסר היכולת שלו להפריד בין חייו האישיים והמקצועיים, מה שגורם לו להרגיש כאילו הוא עובד כל הזמן, שכן הוא מוצא את עצמו נאלץ לענות על העבודה שיחות או עיון בדואר אלקטרוני בכל עת. היום, עד לשעת מנוחה או ימי חופש.
  17. כמובן שהדבר אינו בריא, ומוביל לתחושת שחיקה בעבודה והרס החיים האישיים, ולכן על העובד לדעת כי אינו מחויב לבצע מטלות כלשהן הקשורות לעבודה מחוץ לשעות העבודה הרשמיות, ועליו ליידע את המנהלים. , קולגות ואפילו לקוחות של זה.
  18. כעת, הגיע הזמן לדבר על הצעדים שחברות חייבות לנקוט כדי לספק סביבת עבודה בריאה לעובדיהן, בין אם הם עובדים מרוחקים או מהמשרד.
  19. כיצד חברות מספקות סביבת עבודה בריאה לעובדיהן?
  20. על מנהלים וראשי חברות לדאוג לפעולות הבאות:
  21. • הפחתת הלחצים הפסיכולוגיים שהעובדים חשופים אליהם כתוצאה מהעבודה.
  22. • לספק סביבת עבודה תומכת, המבוססת על שיתוף פעולה ורוח צוות, נקייה מבעיות וטינה בין עמיתים.
  23. •לשים לב לבריאותם הפסיכולוגית של העובדים ועידודם לפעילות גופנית; ניתן להשיג זאת על ידי ארגון טיולי פנאי עבורם, או עזרה בהרשמה למועדוני ספורט.
  24. • עזרה לעובדים לקדם את הקריירה שלהם, על ידי מתן קורסי הכשרה מועילים.
  25. • הערכה של עובדים חרוצים מבחינה כלכלית ומוסרית.
Tags :
Share This :