כאמור בילדים ובני נוער שמירה קבועה על ארוחת בוקר סדירה הוכחה כאחת שקשורה באופן ישיר ללמידה

טובה יותר, גם מבחינת הבנת חומר וגם מבחינת זיכרון של החמור הנלמד, וכמו כן לביצוע אקדמי משופר, לעומת זאת במקרה הפוך של דילוג על ארוחת בוקר הוכח גם במחקרים במדינות שונות שהוא משפיע לרעה על פתרון בעיות, פוגם בהכרח בזיכרון לטווח קצר, ואפילו עד כדי כך מפריע לעניין הלימודי שהוא הוכח במפריע לקשב וריכוז.

מקריאה ברורה כל אחד מבין שאלמנטים אלו הם קריטיים בעדינות ליום ממוצע של עבודה מהבית

ארוחת הבוקר וההשפעה שלה על יום העבודה מהבית- חלק ג'

אז בעצם אחרי שהנחנו את יסודות הבסיס, שהם בעצם ההבנה שישנה בימינו תופעה לא בריאה וקריטית של זלזול וגם תופעה של דילוג ארוחת בוקר,

ובשביל למצוא בנו ובכל אחד את הכוחות הצעד הנכון יהיה קודם כל צעד מחשבתי, פירוש הדבר להבין את כל הדברים שזלזול בארוחת בוקר יפגע בהם ויוריד מהכוח שלהם, ובפרט עבור אנשים העוסקים בעבודה מהבית פגיעות שכעת נרחיב ונביא את המקורות ואת המחקרים המעלים את התוצאות המדאיגות, בתקווה שכל זה יתמרץ את כל אחד ואחת שתקרא את זה לתכנן יותר מסודר ורציף את ארוחת הבוקר ולשלבה בלי ויתורים ביום עבודה מהבית.

אז במאמר הקודם שלנו בעיקר דיברנו על מחקרים שבעיקר התמקדו להם בהשפעות ארוחת הבוקר הסדירה על ילדים בני נוער ומתבגרים, ואין פירוש הדבר בכלל שלא נעשו מחקרים על השפעות על מבוגרים- ממש לא! נביא כעת חלק בסיסי מהם:

דבר ראשון הוכח שצריכת ארוחת בוקר מועילה מאוד לשמירה על משקל גוף תקין וצריכה קלורית יומית, והחוקרים מסבירים שהסיבה היא שבדומה לילדים,

גם אצל המבוגרים נצפה במחקרים שנערכו במספר מדינות בשנים האחרונות את אותה תופעה שדברנו עליה, של שיעור הולך ועולה של דילוג על ארוחת בוקר, והחלק המעניין שבדר הוא שתופעה זוט היא לא מכת ארץ ישראל שלנו ספציפית, לא! אלא זוהי תופעה החובקת כמה מדינות גם מחוץ לאסיה ומחוץ לאירופה, וההפתעה שבדבר כיון שהיה מקום לומר שאולי המגמה הבעייתית של דילוג וזלזול על ארוחת בוקר הוא נובע מתוך איזו שהיא תופעה של בהילות לעבודה או כמו שקוראים לזה "התמכרות לעבודה" או יש שקוראים לזה בהומור עצוב "נישואין לעבודה" שאנו יודעים היום, ולמעשה יודעים את זה כבר די מזמן שבישראל יש עניין של התמכרות לעבודה יותר מהרבה מדינות אחרות, אז זהו שהתופעה של דילוג על ארוחת בוקר קיים בעוד מדינות בתור מגמה שהולכת וגדלה בשנים האחרונות.

בנוסף, גם בקרב המבוגרים שנחקרו באותו המחקר נמצא במחקרים רבים קשר ישיר ורציף בין צריכת ארוחת הבוקר לבין מדדי משקל ו-BMI נמוכים יותר

ובעיקר לאדם העוסק בעבודה מהבית חשוב לו לשמור על יום מאוזן גם מבחינה גופנית וגם מבחינה נפשית

המנגנון העיקרי, לפי רותם חוקרים שנדרשו לבאר את העניין ההגיוני והעניין הלוגי שבין ההקשר לבין דילוג ארוחת בוקר לבין שמירה על משקל,

מתייחס והאמר על ידי החוקרים בתחום האנרגיה והרעב שמושפעים לטענת אותם חוקרים באופן ישיר כתוצאה מדילוג על ארוחת בוקר או השמטה שלה.

לטענתם בעצם להשפעת אכילת או השמטת סדירה או אפילו חד פעמית של ארוחת הבוקר שלנו מחוללת שינוי משמעותי ודרמטי על הצריכה האנרגטית היומית של האדם הממוצע.

הנימוק שמעלים מחקרים רבים הוא שדילוג וכן השמטה של ארוחת בוקר גורם כתוצאה ישירה לצריכה אנרגטית מוגברת וגדולה יחסית אל אותו אדם, בארוחות שלאחר מכן, כיוון שהחלל הזה בצריכת אנרגיה מתרגם באופן ישיר אל תחושת רעב מוגברת, ומה שקורה בהמשך לזה הוא שכמנגנון שבא לפצותי על כל התוצאות שקרו לגוף מתוך השמטת הארוחה הבסיסית והראשונה ביום.

על אף שטענה זו היא נשמעת ברמה הבסיסית מאוד הגיונית, וכן למרות שטענה זו נחשבת כטענה רווחת וכטענה שחוזרת על עצמה בזמן שחוקרים דנים על חשיבות ארוחת הבוקר אצל האוכלוסייה הכללית מכל הגילאים בעולם כולו.

עדיין בפועל הלכה למעשה, ממש אין בידינו מחקרים רבים ואמינים שאכן בדקו והוכיחו את נכונות המנגנון המדובר המוצע על ידי אותם חוקרים, וכמו כן ממחקרים שניסו לבחון השערה זו ולבחון אותה בבחינת הלכה למעשה כאחת שיהיה אפשר להוכיח, עדיין עולים ממצאים סותרים ולא אחידים.

מתנגדי התיאוריה המדעיים טוענים שדווקא דילוג על ארוחת הבוקר יכול להביא אל גרעון של כמה מאות קלוריות ביממה באופן רציף, וכמו כן הם טוענים שזוהי הסיבה האמתית לכך ששיעור מתוך האנשים המשמיטים ארוחה זו בכוונה באוכלוסייה הולך ועולה, כיוון שבדורות האחרונים ישנה מודעות רבה יותר למשקל ושמירתו

תזונה וההשפעות שלה על יום עבודה מהבית

ככל שחשובה ההבנה על העוצמה והכלים שארוחות סדירות ובריאות נותנות לנו, ובפרט ארוחת בוקר מתוכם. חשוב להבין את עניין הסדירות והרציפות

כיוון שממחקרים עולה כי ישנו את עניין של התדירות הצריכה, ועלה מבחקרים שישנו יתרון בולט לצריכת ארוחת בוקר סדירה ויומיומית, וכמן כן מבחינת האיכות שלה, ואותם מחקרים שמים דגש בולט על הכללת מזונות שהם נחשבים כדברים שהם עתירי סיבים תזונתיים, למשל דגנים מלאים, וכן פירות וכן מוצרי חלב דלי שומן.

דבר נוסף שחשוב לדעת בהקשר זה הוא שישנו את עניין העיתוי, כיוון שגורם חשוב נוסף שהוא נבדק בהקשר הישיר של אכילת ארוחת בוקר, הינו עניין העיתוי של הארוחות, אשר אחר מבדקים ומחקרים נמצא שיש לו השלכות פרקטיות וניכרות על השעון הביולוגי שלנו, האחראי לשימור של איזון בכל התפקודים הקבועים של הגוף שלנו, ועשה את זה בקלות על ידי הפעלת מחזוריות קבועה של מהלכים, שהם מהלכים קבועים הפועלים בתחום של החלקים ההורמונליים ומטבוליים שבגופנו.

העניין המסקרן בנוגע לתהליכים, הינו שאלו תהליכים אשר משחקים תפקיד שהוא ממש קריטי בוויסות של משקל גוף, וכמו כן לאיזון תקין של הרמות תיאבון ומטבוליזם וכן של גלוקוז ושומנים בגוף.

מחקרים עדכניים למרבה הפלא, של חלק מהאנשים לפחות, שבחנו את העניין שח השעון הביולוגי של גוף האדם מעלים בחכתם שצריכה קלורית אחידה שקורה בחלונות זמן משתנים במהלך היום של האדם הממוצע יכולים להביא אל עלייה שונה במשקל הגוף.

הבנה זו על חשיבות אורחת הבוקר בתור ההשפעה על היום שלנו ובעיקר עם דגש על יום שבו אנו עוסקים בעבודה מהבית, אז חלק מהתכנון של יום העבודה מהבית אנו נהיה חייבים לפנות מקום, ולא רק 5 דקות של אכילה בחטף, אלא פרק זמן מכובד שיהיה עבור בכנתה ואכילתה של ארוחת הבוקר שלנו, עבור יום עבודה מהבית גם בריא וגם מאוזן מבחינת ביצועים.

Tags :
Share This :