העבודה הזו מהבית שאני עושה כרגע היא עבודה בעלת חשיבות ממש גדולה וקריטית, בזכותי יקודם עוד

איזה אתר, ואולי עוד מישהו או מישהי ימצאו עכשיו עבודה טובה מהבית. וזה פשוט מהמם!!!!

עבודה מהבית – המדריך לעבוד בצורה נכונה ובריאה חלק 2
.במאמר הקודם עמדנו על הבעיה שהפכה להיות נחלת רבים מקרב העובדים מהבית, וזאת בעיות הבריאות השונות שנגרמות כתוצאה מ'עבודה מהבית', מתכונת עבודה זו מעמידה אותנו מול מצב שבו אנחנו כמעט ולא עושים פעילות גופנית, מה שכמובן גורר אחריו לא מעט בעיות בריאות, החל מכאבים בגב התחתון, כאבי שרירים, לחץ דם גבוה, בעיות בלב ועוד.
במאמר שלפנינו נביא לכם מספר עצות מעשיות שיעזרו לכם לשמור על פעילות נכונה ובריאה גם במתכונת 'עבדוה מהבית'.
שמירה על תנועה
זה שאתם עובדים מהבית, לא אומר שאתם לא צריכים להיות בתנועה, זה נכון שהמגבלות לא מאפשרות לצאת לחדרי כושר, או לעשות ריצה טובה במרחבי הפארק העירוני הסמוך, אך עדיין תוכלו לשמור על תנועה גם במהלך העבודה מהבית, תוכלו להקפיד לשנות תנוחות ישיבה מידי פעם, זה אמנם לא הפעילות האידיאלית במיוחד, אבל זה עדיף מכלום, תוכלו גם לעשות הפסקות מדי פעם ולבצע מתיחות, (אם אתם יכולים כדאי גם לבצע שכיבות סמיכה)לכלל אברי הגוף, ותתפלאו לשמוע, אבל כדאי לכם להתרגל לעבוד חלק מהזמן בעמידה, אולי בהתחלה זה יראה לכם לא נוח, אבל הכל תלוי בהרגל, אחי כמה פעמים הגוף יתרגל לעבוד בעמידה, וזה אפילו יהיה לכם יותר נוח, ניתן למצוא היום שולחנות מותאמים לעבודה בעמידה.
פעולות אלו יעזרו לכם לשמור על תנועת הגוף גם בזמן 'עבודה מהבית'
ישיבה נכונה
ישנם רבים מאיתנו שלא יודעים, אבל יש גם כללים איך לשבת, המון פעמים כאבי הגב מגיעים כתוצאה מישיבה לא נכונה, ולאו דוקא מחוסר פעילות, ישנם מקרים בהם אנשים שומרים על פעילות, אך עדין סובלים מכאבים שונים בעיקר בגב התחתון, והסיבה לכך נעוצה בישיבה לא נכונה.
ישיבה נכונה כוללת בתוכה מספר הדגשים מרכזיים שהמכנה המשותף ביניהם הוא לשמור על איזן בלחץ שאנחנו מטילים על הגוף.
ישיבה לכל עומק הכסא – בפעולת הישיבה אנחנו מטילים עומס רב על הגב שלנו בשביל שיחזיק את הגוף, בשביל להקל על העומס המוטל על הגב, מומלץ מאוד לשבת לעומק הכסא, כך שהגב התחתון יהנה מתמיכה בלתי מסוייגת של משענת הכסא, מה שיפחית את העומס המוטל על הגב.
ישיבה זקופה – ההרגל שלנו כבנ אדם הוא לשבת בצורה כפופה מעט, והאמת היא שזאת ישיבה מאוד לא בריאה, כדאי מאוד להקפיד לשבת בצורה ישירה וזקופה, כך שעמוד השדרה יהיה ישר, זה אומר שהאוזניים שלכם צריכים להיות בדיוק מעל הכתפיים, לא מקדימה ולא מאחורה זה קצת קשה ואפילו מטריד בהתחלה, אבל אחרי ההרגל לא תהיו מסוגלים לשבת בצורה אחרת….
ישיבה מאוזנת בכלל חלקי הגוף – נקודה נוספת שלא הרבה שמים לב אליה היא איזון נכון בין כלל חלקי הגוף, אנשים רבים בעיקר מי שמשתמש הרבה במקלדת (קלדנים ועוד) סובלים מתסמונת 'התעלה הקרפלית' מה שגורם לכאבים ותחושת נימול ועקצוץ בכף היד ובשלש האצבעות (אגודל, אצבע אמה) והסיבה לכך נובעת מחוסר איזון במהלך הישיבה.
בשביל לשבת בצורה מאוזנת צריך להקפיד שלא יהיה כיפוף של מפרק כף היד במהלך העבודה, תוכלו לעשת את זה על ידי כינון נכון של ידיות הכסא, כך שיהיו בקו אחיד עם גובה השולחן, איזון נכון בין כלל חלקי הגוף, מפחית בצורה דרסטית את הסיכוי ללקות בתסמונת 'התעלה הקרפלית'.
זווית ישיבה נכונה – אחרי הכל עליכם להקפיד מאוד על זווית ישיבה של 110 – 90 מעלות בין הגב לירכיים, חשוב מאוד לא לשקוע במהלך העבודה לא כלפי פנים ולא כלפי אחור, רק לשמור על ישיבה נכונה וזקופה.

עבודה מהבית – חופש פעולה — יותר ויותר אנשים מתחילים לעבוד מהבית, אפילו במשרות מלאות. יש העדפה גם של החברה וגם של העובד לעבוד בצורה כזאת.
יש הרבה יתרונות לכל המעורבים בנושא.
זה יכול גם לתרום לחברה בכלל, זה פותר צפיפות לא רק בכביש אלא בכלל כי ניתן להפוך משרדים לבתי מגורים ובצורה כזאת האוכלוסייה מתפזרת על שטח נרחב יותר.
זיהום אוויר ממכוניות שנוסעות יום יום הלוך חזור גם כן נחסך מהאוויר שלנו וזה ידוע שכיום יש משבר אקלים קשה אז ככה שזה מאוד יכול לעזור למצב.
כיום עבודה מהבית זה לא משהו חריג בכלל וזה שיטת עבודה שרק תתגבר. כל עבודה שניתן לעשות מהבית צריך להיעשות מהבית, זה תורם לכולם בהרבה תחומים גם בתחום רמת החיים ורמת השביעות הרצון מהעבודה.
כך גם התפוקה בעבודה עולה וכולם מרוצים.
לעומת עבודה במשרד יש אפשרות לעבוד בשעות שנוחות לך ואין רעשים מסביב של שאר העובדים, מה שמקשה על הריכוז בעבודה. בין לבין שעות העבודה ניתן לצאת לסידורים או לעשות דברים בבית, תמיד אתה  מצא באזור הנוחות שלך וזמין לאנשים שגרים איתך בבית כמעט לכל נושא. כמובן שיש לקחת בחשבון שעלייך לעבוד כמות מסוימת של שעות או להשלים כמות מסוימת של משימות אבצ בגדול יש הרבה יותר חופשיות בלעבוד מהבית.
העלויות גם נחסכות, עלויות ארוחת הצהריים, הנסיעות, אחזקת משרד, שכירות חשמל ותחזוקה. יש הרבה כסף שניתן לחסוך בשיטה הזאת לכן לא סתם זה נהיה יותר ויותר נפוץ בעולם. אם אתה עובד עצמאי אז בכלל החיסכון מורגש בכיס שלך במהרה כבר מהחודש הראשון. צריך רק סביבת עבודה טובה ונוחה שממנו אתה מרגיש בנוח לעשות את העבודה מהבית באופן פרודקטיבי. בסופו של דבר מטרת העבודה היא להרוויח משכורת בכבוד ועל ידי עבודה נכונה אנחנו משמרים את העבודה שלנו וממשיכים להתפרנס בכבוד.
אז כדי שזה יעבוד, רצוי וכדאי להקצות חדר לעבודה, חדר שקט נקי ומסודר שבו אתה יכול לעשות את העבודה כאילו היית במשרד,פשוט בלי כל הרעש מסביב והלחץ להגיע בזמן לעבודה, כי בעבודה מהבית צריך פשוט לדאוג לקום בשעה הרצויה ואתה לא תלוי במצב היומי של הפקקים, או שאיזה תאונה בדרך גורמת לעיכוב לא צפוי.
מה שנשאר לעשות זה להחזיק מעמד בשעות העבודה ולעשות את העבודה כמו שצריך. אפשר לדאוג להפסקות כל שעה לכמה דקות וקצת אוכל ושתיה לעצמך כדי לעבור את היום כמו שצריך.
 אחרי זמן מה אתה תרגיש שנכנסת לשגרה ולא תבין איך פעם עבדת במשרד וגם לא תרצה לחזור. יתכן שהעבודה כן תבקש ממך להגיע כמה פעמים בשבוע ואת זה צריך לקחת בחשבון ולראות גם את הצד החיובי בזה של לעבוד מחוץ לבית.
בסופו של דבר אנחנו בני אדם ואנחנו מורגלים להתאים את עצמנו למצבים שונים בחיים ויש לנו כושר הסתגלות גבוה. אז לא באמת צריך לדאוג יותר מדי מתי שתתבקש להתייצב במשרד ואפשר להתמודד גם אם התרגלת לעבוד הבית.

Tags :
Share This :