במאמר שלפנינו נסקור בפניכם את האתגרים שמעסיקים רבים נאלצים להתמודד מול סיטואציה של 'עבודה מהבית', כך שנגלה, שעבודה מהבית זה לא הדבר האידיאלי בהכרח.

החסרונות של המעסיק בעבודה מהבית

זה ברור שהעבודה מהבית טומנת בחובה יתרונות רבים, אך לצד זה יש לא מעט חסרונות, בעולם שבו החשיבות מתמקדת בעיקר בשעת העבודה ופחות בתוצאת העבודה, ישנה דרישה לשעות עבודה רבות מבחינת העובד, מה שכמובן לא ניתן לפיקוח במתכונת עבודה מהבית, מה שמייצר עימותים מול העובד, כמובן שכדאי לעגן את כל הנושאים השנויים במחלוקת בחוזה מוסדר ומסוכם מראש, אך פעמים רבות אין חוזה מסודר.

אתגר נוסף שעומד למעסיקים הוא 'עבודת צוות' בתחומים רבים ביצוע העבודה בצוות מגדיל באופן דרמטי את איכות העבודה, כמו תחום ההיי טק או הסטארט-אפ ועוד, עבודת הצוות מביאה לסיעור מוחות, לקבלת החלטות מושכלות, לגיבוש עמדות ועוד מה שמעלה את אפקטיביות של העבודה

כמובן שעבודת צוות מתבצעת בצורה מושלמת מול שולחן עגול בו כל אחד מביע את דעתו ומחשבתו, בעבודה מהבית האפשרויות לבצע עבודת צוות נמוכה יותר, הזום אינו משמש כתחליף הולם לפגישה הפרונטלית, מה שמוריד את האפקטיביות של עבודת הצוות, מה גם שהקשרים הבינאישיים בין חברי הצוות אינו גבוה במיוחד, הודעות האימייל אינם משמשים כתחליף ראוי לשיחות מסדרון, מה מאתגר את האפשרות לעבוד כצוות.
עבודה מהבית – המדריך לשמירה על תזונה נכונה חלק 2
עובדים רבים ראו את תקופת הקורונה כתקופה מהנה ונעימה בכל מה שקשור לתחום התעסוקה, החלום שכל כך הרבה עובדים חיכו וייחלו לו 'עבודה מהבית' עמדה להתגשם אצל רבים, אך כמו תמיד, לא כל מה שנוצץ בהתחלה, ממשיך לנצוץ גם בהמשך, ועובדים רבים גילו לתדהמתם על לא מעט אתגרים שהם נאלצים להתמודד מולם בזמן עבודה מהבית, וחלקם הגיעו למסקנה, שכנראה עדיף יותר לעבוד במשרד עם כל המגרעות שבזה, ולא להתמודד מול האתגרים שמציבה העבודה מהבית.
במאמרים שלפנינו התחלנו להביא מספר אתגרים שכל עובד מהבית יכול להתמודד מולם, והתמקדנו בעיקר על בעיית הבריאות.
עובדים רבים מודים כי בזמן העבודה מהבית שגרת התזונה שלהם השתנתה, הרגלי האכילה שלהם השתנו, הם סובלים יותר מאכילת יתר, אוכלים יותר אול מעובד, מה שכמובן מעלה את משקל הגוף עד לרמה של עודף משקל עם כל הבעיות הכרוכות בכך.
אז איך באמת ניתן לשמור על תזונה הנכונה בזמן העבודה מהבית?
במאמרים הקודמים הבאנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על הרגלי התזונה שלכם גם בזמן עבודה מהבית, ובמאמר שלפניכם נמשיך להביא לכם עוד מספר טיפים עקרוניים שיעזרו לכם לשמור על התזונה הנכונה ביותר, גם אם אתם עובדים מהבית.
תזונה ייעודית
במאמר הקודם התחלנו לדבר על העדיפות במאכלים ממזון מלא, כמו סיבים מלאים או דגנים מלאים, מאכלים אלו יעניקו לכם תחושת שובע לזמן ארוך יותר, מה שיוריד לכם את הצורך באכילת יתר.
כרגע אני רוצה להעניק לך טיפ נוסף שיעזור לכם לשמור על תזונה נכונה, מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין חוסר ריכוז לאכילת יתר, העובדה כי אתה לא מרוכז באכילה, גורמת לך להמשיך לאכול באופן לא מודע, מה שגורם כמובן להשמנת יתר.
באופן טבעי גוף האדם מייצר נוגדי חמצון שתפקידם להגן על הרקמות העדינות בגוף, וביניהם רקמת המח, מה שאמור לסיע לנו בכח הריכוז והחשיבה, אך העולם המתועש מייצר מספר גורמים סביבתיים כמו זיהום אוויר, עישון ועוד שמונעים מאיתנו ליצר את נוגדי החמצון ההכרחיים לנו, ולכן חשוב מאוד לאכול מאכלים שיסייעו לגוף להגביר את נוגדי החמצון ההכרחיים.
בין המאכלים ניתן למנות, פירות יער, ענבים ירוקים, שזיפים, זרעי צ'יה, פטרוזליה ועוד, אם תקפיד לשלב מאכלים אלו בכלל הארוחה, אתה תרגיש תחושת שובע מהירה יותר וארוכה יותר.
מים
רופאים ותזונאים רבים ממליצים להקפיד על שתייה במהלך העבודה, בעבודה מהבית השהות הארוכה במקום סגור ומוצל לא מגביר את תחושת הצימאון, אבל עדיין הגוף זקוק ללא מעט שתייה, לשתייה יש תפקיד חשוב בחילוף החומרים בגוף, ובמידה ואם חסר שתיה בגוף, חילוף החומרים נעשה איטי יותר, ההמלצה היא לשתות 11 כוסות לגברים ו-9 כוסות לנשים.
בנוסף לכך, שתייה מרובה תעניק לכם תחושת שובע, המים ממלאים את הבטן ומעניקים לך תחושת שובע, (מסיבה זו גם עדיף לאכול מרק ממאכלים אחרים).
הפגת לחצים
אחד הדברים שיכול להוות טריגר לאכילת יתר הוא 'לחץ', בזמני לחץ אדם באופן טבעי מחפש להפיג את המתח והלחץ בו הוא שרוי, והצורה הקלה והנעימה היא לשבת ולנשנש חטיף, באכילת החטיף אתה בורח מהבעיות ומהמועקות של החיי היומיום ושוקע בתוך עולם של מחשבות נעימות וטובות, בצורה כזו אתה עלול למצוא את עצמך מהר מאוד גומר לא מעט חטיפים חסרי ערך תזונתי ועמוסי קלוריות.
לסיכום
עבודה מהבית מעמידה אותנו מול אתגרים לא פשוטים, אך ניתנים לפתרון, אם תתמידו בטיפים שאמרנו לכם, אפילו בחלק מהטיפים, אתם תגלו ניתן לעבוד מהבית, ובו זמנית לשמור על תזונה נכונה.
ברור שבהתחלה זה נראה קצת מפחיד וקשה, אבל כח ההרגל חזק מאוד, ואם הזמן תרגישו שזה הפך להיות חלק מהרגל היומיום שלכם.
טיפים לעבודה מהבית. על מה כדאי לשים לב כשעובדים מהבית.

עבודה מהבית מאפשרת לא מעט הקלות, כמו חיסכון בזמן, חיסכון בדלק וחיסכון בזמן בהתארגנות. כאשר עובדים מהבית אפשר לקום מהמיטה הישר למחשב, או אפילו לא לקום בכלל אם יש לפטופ. בזמן עבודה מהבית עובדים רבים מוותרים על טיפוח אישי כמו מקלחת, בגד נקי ומראה מסודר. בבית אין עמיתים למקצוע, אין צורך להרשים אף אחד בלוק החיצוני ומותר להרגיש חופשי 'ולשחרר' קצת. אז מה כבר עושים אם לא בזבזנו זמן וכח על השקעה במראה החיצוני שלנו? על פי סקרים שנערכו בארה"ב, את הזמן שמתפנה בהעדר כל הנ"ל העובדים מעדיפים להקדיש לעוד כמה דקות שינה.

אתגר נוסף הקיים בעבודה מהבית וכבר צויין לעיל בדרך אגב הינו חוסר ההתערבבות עם חברה. בעבודה בבית בדרך כלל יושבים לבד, כל צרכינו מסופקים כביכול ללא צורך בהפעלת כישורי חברה, העובד אינו צריך להתמודד עם אתגרים בין אנושיים ואפשר לאמר שהשרירים המנטאליים קצת בחוסר פעולה.

לעיתים, גם כאשר מזדמנת לעובד הביתי אפשרות נחמדה לאינטראקציה עם אנשים – מה שיכול 'להוריד לו' או למנוע אותו לחלוטין מלנצל את ההזדמנות למפגש וחיכוך עם אנשים תהיה סיבת המראה החיצוני שלו ורמת הטיפוח הירודה שיגרמו לו להימנע מלהפיק את ההנאה והתועלת באותה ההזדמנות. הריחוק החברתי הזה גורם לאנשים לשכוח לאיזה משוב ומרגש הסביבה מצפה מכל אדם שבחברתה וכיצד יש להגיב ולדבר בהזדמנויות שונות.

Tags :
Share This :